istadig som en cob......

Welsh

Trådstartare
Envisa russ har man hört talas om men istadiga cobbar då?
Hade fölutställning på gården i dag. Mitt föl skulle naturligtvis vara värst. Tvärnitade och backade för att sedan dra iväg så jag flög som en vante. :mad: När hon gjirde det framför domaren så jag inte kunde hålla henne längre var hon riktigt billig :mad: Tur för henne att resultatet blev bra :) stofölchampion och reservbis totalt! En trevlig dag trots allt! Dessutom så träffade jag Hanna_ shetland och fick se Lill-sis rida :rofl: Ska jag få skryta lite mer så blev fölets mamma ridklasschampion idag! :banana: :banana:

Sv: istadig som en cob......

Mig har du väl iofs träffat ett antal gånger förut :)

:D Kanske får blodtypa "morrhoppan" eller vad du väste när du gick förbi oss :rofl:

Hon var jättefin! Verkligen. Domaren trodde att hon skulle bli bättre än sin mor sa han till mig och det säger väl inte lite?

Grattis till Idas framgångar!

Tack för hjälpen idag! jag har precis skrivit rent dina kråkfötter :rofl: nejdå lätt att läsa!
Det återstår att se om Fiona lever så länge att hon blir finare än sin mor...........nu vet jag varför många föder upp smäckra ridponnyer med ngt smäckrare halsar än min donnas pansarhals. mail på väg till dig med resultat!

Har fått dom - ska lägga ut resultaten i morgon. Vill ha resultaten från i våras också. :)

Jo kråkfötter var rätt ord! Frös och hade inget ordentligt underlägg.

Jag är ingen Welsh-expert alls men hon såg himla fin ut. :d

stort grattis!!
Ja du HT verkar ju lämna trevliga hästar. Det är så bra med sektion C, man kan betäcka med vad som helst och allt blir bra :idea:
Du annonserar väl i Årsboken :) ? manusstopp 15 november helst.

du vet vem som efterlyser resultaten ifrån utställningen.... ;)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har uppdaterat hemsidan nu. Resultaten från gårdagen finns: www.rpaf.info

Väntar på fler resultat som läggs ut så fort jag får in dem. Kvalitén och unghästutställningen i våras.

Welsh, du minns väl anledningen till att jag inte vill ha cob i mina ridponnyer :angel: ;) ...

vad det inte Rodde du hade den diskussionen med...?
Det är ju h*n som avlar ridponnyer!

Fast........mina sekt B föl har inte varit att leka med heller :angel: De går inte att fånga, den här är väldigt social i allt utom i traven :rofl: Fölet som vann och blev hingstfölchampion är ridponny fullblod-sekt C. Otroligt snygg med bra steg (måste han vara om han slog min pissmyra :D )

Det var i en tråd om ridponnyavel som jag utvecklade varför jag inte vill ha cob i mina ridponnyer & fick svar från Welsh (och även från dig). Inlägget gick ut på att jag har träffat alltför många cobbar som påvisar klara tecken på istadighet & bristande ridbarhet.

Jag känner Welsh & vet mycket väl vad hon avlar.

Jag vet vilka förvandlingar de kan genomgå när det blir utsällning...
Jag hade en tvååring som blev "hästen-tvärtemot" på en utställning - galloperade på stället när hon skulle vara uppställd, stod som en istadig åsna då hon skulle trava o s v, o s v. Jag har fler exempel. Jag vet hur det känns att stå där i ringen och undra var hästen man kom med har tagit vägen :devil: :angel: ... Därför lider jag med de som har har hästar som beter sig.

Men det gick ju bra för dina pärlor, så det är ju plåster på såren!

Grattis!

Vår "gemensamma" tjej är till salu nu. Kan du inte hitta en bra köpare. ;)
Jag är ju så otroligt bortskämd med Ida som går som en klocka i ringen så man blir verkligen tagen på sängen när man detta händer. Får se om hon uppför sig bättre nästa sommar så man vågar åka upp till Rättviks utställningen :D Fast då blir det träns på pissmyran :devil: eller så skickar jag henne till Johan B för tuktning. :devil:

Dalatjej klara sig allt. ;) Hehe hon vet nog att även sekt B har sina brister och att de har humör.......eller hur var det nu med löshoppningen :devil: dalatjej! :angel: :angel:

Löshoppning :confused: :angel: ?

Menar du den engelska ridponnyn som är en vacker fegis som nog passar bättre för dressyr (obs! min mammas ponny - inte min :angel: ) eller den showiga, hoppglada godkända welshhingsten :D (som gärna hoppar hus under ryttare som håller honom innanför avspärrningarna)?

Den showiga, vackra läckra grabben som mitt sto hatade den dagen, han löshoppade (eller vad vi nu ska kalla det, lösdykning kaske :angel: ) medan mitt sto gick exteriört på andra sidan ridhuset, stel av ilska när hon hörde hans ljuva stämma. Den kärleken gick fort över för hennes del :D

Tja, hoppa kan han ju i alla fall - om man bygger ordentliga löshoppningsbanor... :angel:

Han ville ju bara showa lite för publiken & säga hej till domarna. Tyvärr verkade publiken uppskatta initiativet bättre än domarna (och din ponnyfröken) :D .

I höst har han varit placerad i flera dressyrklasser, men även varit ute på hoppbanorna en del. Så nu håller han sig i skinnet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka