Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vissa av de billiga kan också ha en tendens att "knyta sig" vilket gör att skänklarna inte fungerar oberoende av varandra som de bör.
Om svaret är ja: Behövs verkligen stången?
Om det är nej: Bör du verkligen använda stången?
Är det verkligen det allra bästa för hästen eller är det du som vill?
Men vad är egentligen för "hästens bästa"?
Om vi skall tänka så så borde vi nog låta bli att rida alls.
Inte är det väl "för hästens bästa" som vi rider utan för att det är kul för oss som rider?
Det är kul att rida på stång, så enkelt är det.
Och inte värre än något annat tok som vi utsätter hästarna för.
Jag har en gammal budgetstång som fungerar ganska så bra.
Den är litet lång i bettdelen för visa hästar, men då så sätter jag gummiplattor på den.
Gummiplattorna gör också att hästen slipper bli nypt i mungipan av stången.
Och förr så nöp de dyra betten minst lika mycket eller mera än de billiga.
Jag har ridit på litet olika dyra och fina lånade stänger och inte är det någon större skillnad för de stackars minuter som man använder dem.
Det är ju inte ett bett som man rider runt med till vardags utan ett rent uppvisningsbett för att klämma ut det lilla sista extra ur hästen på en tävling.
Ett tävlingsprogram är ungefär 7 min långt.
... använder stången för att lösa problem som de inte kunnat lösa med vanligt bett. Kan inte säga att jag tycker att det är ok. Tycker du?
Rakt bett har jag ocks ett hemma, men jag upplever att hästen blir "seg" och oppmärksam i munnen på det bettet.
Behov vet jag inte. ..
Följd fråga, när är man i behov av ett stång-bett? är det bara om hästen är svår att stanna eller är det nödvändigt att använda det då och då om man upplever att hästen går bra på det?