Sv: Islandsridbyxor
Har från de flesta märkena. Lever på hästryggen och i stallet, rider i vanliga fall i snitt kanske 50-60gånger i veckan plus allt annat som göras skall på en hästgård.
Dyrare alternativ:
Ástund har dom bästa ridbyxorna i passform. Nu kommer du att sluta med läderskoning (på de knäskodda) och gå över till konstläder. Minuset som har varit nu är lädret som blir stelt efter tvätt och kräver omvårnad (som dom inte får hos mig..) och dessutom tar de tre gånger så lång tid för dom att torka när dom tvättats eller blivit blöta ute (sker ofta på island)... Hållbarheten är helt okej, blir lite noppiga efter många tvättar (mina går i tvättmaskin minst en gång i veckan..) Håller iallafall ett och ett halvt år i min användning...
Sonnenreiter - också okej - dock så säljs inte min favoritmodell längre, svarta vanliga knäskodda. Dom är kanon! Håller ca. 2år med min användning.. Har även helskodda och dom är fina också - men jag trivs inte i helskott så dom används inte så ofta
Top reiter - kanonbyxor, dock trivs jag inte i passformen på dom (för tjocka ben..) men dom har kanonkvalitet..
Billigare alternativ:
Börjes- Har ett par från dom, supersköna och okej fina, misser sin svarta färg rätt fort, blir lite dassiga i färgen men håller bra. Dragkedjan var dock kass och fick bytas ut fort...
Hööks - Jag trivs inte i passformen men dom är okej.. Har dock inte haft ett par tillräckligt länge för att kunna tala om kvaliten - använde dom bara några få gånger - trivdes inte..
Impact - mycket prisvärd byxa - säljes på vissa ställen i Sverige - den vanligaste byxan här på Island. Okej passform, finns både med vanliga och långa ben. Kostar ca. 600:-
Lycka till i hästbyxletandet
Det är en djungel
//Petronella