islandsPASS.

Sv: islandsPASS.

Oj 4000 pass, då förstår man att dom har mycket att göra.

Men om man har en häst som bara går hemma som sällskaps häst, den är för gammal för att ridas. Behöver den ha ett pass ändå? Och om ägaren inte bryr sej om att skaffa ett pass till en sådan häst , vad händer?

Poplan skrev:
Oj 4000 pass, då förstår man att dom har mycket att göra.

Men om man har en häst som bara går hemma som sällskaps häst, den är för gammal för att ridas. Behöver den ha ett pass ändå? Och om ägaren inte bryr sej om att skaffa ett pass till en sådan häst , vad händer?

Hästpasset är ett lagstadgat krav som hästägare är bundna till!!.

Om du inte har pass får du inte lämna hästen till slakt, men det kanske viktigaste är att veterinärer inte kommer att få behandla passlösa hästar. Eftersom det vore oetiskt att låta bli att behandla en sjuk häst kommer man sannolikt som hästägare att beläggas med en straffavgift/vitesföreläggande om hästen behöver veterinärvård och saknar pass.

ThomasC skrev:
Hästpasset är ett lagstadgat krav som hästägare är bundna till!!.

Om du inte har pass får du inte lämna hästen till slakt, men det kanske viktigaste är att veterinärer inte kommer att få behandla passlösa hästar. Eftersom det vore oetiskt att låta bli att behandla en sjuk häst kommer man sannolikt som hästägare att beläggas med en straffavgift/vitesföreläggande om hästen behöver veterinärvård och saknar pass.

Okej , jag bara undrade. Tur att jag har pass ;)

Mina inskickade papper kanske kan ge viss vägledning i köfrågan :crazy: .
Jag skickade in mina (kompletta) papper den 5 April, och pratade i samband med det med kanslipersonalen som gissade på en väntetid på ca 2 månader...

I början av November - 7 månader senare - fick jag bekräftelse på att mina papper anlänt :angel: , och ett diarienummer runt 250.

Och i förra veckan anlände avin med att passet var klart att hämta på posten. Så väntetiden för mig var snudd på 9 månader.

Oj då, Vilka är det på SIF som har han om allt sånt där med passena egentligen?

Kära nån, då blir nog väntetiden längre för mig. Skickade in papper på gammelman i April, och fick någon slags kötid på runt 700.:crazy:

IslandsPASS - NYA PRISER ...

*knapplån*

Kolla SIFs hemsida, ni som inte har hästpass och skickar in nu får hosta upp en slant till ser det ut som.

"För de hästägare som ej har inkommit med ansökan om hästpass senast den 31/12 2005 gäller nya priser fr.o.m. 1/2 2006."

Ja, det var ju en fin liten höjning. Från 500 kr till 900 kr. Jag skickade in min passansökan innan den 31/12 (närmare bestämt den 29/12), men jag kan inte svära på att den hann dit tills dess. Gäller poststämpeldatum eller det datum när ansökan kommit fram till kansliet, kan man ju undra? Man får ju hoppas att det är poststämpeldatum som gäller, annars blir jag "något" förbannad :mad: !

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
705
Senast: Squie
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 726
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: movi
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur