Margaretehof har en hingst som är stor( mellan 145 och 150) snygg( ca 8,10 för exteriör) med fina rörelser( fyrgångare med vackra steg efter det jag har sett) och kul färg ( bukskäck är ja rätt säker på, alltså fux m strumpor o glasögon) han heter Helmingur från Margaretehof och är ganska ung, vet inte om han är godkänd eller bara har betäcknings tillstånd.
sen har vi Ari fr Alvargården (( 140 cm, fyrgångare med vackra rörelser och bra lynne, de äldsta avkommorna är under inridning och verkar vara lättlärda och samarbets villiga,verkar bli normal stora till stora beroende på mamman,, han har ingen ovanlig färg ( fux m skjuten stjärn) bara ovanligt mycket man,)) som ni kan fråga mig om om ni vill veta mer.
Fin färg och fyrgångare med trevligt lynne har jag sett efter Askur fra Hofstadseli .
stora avkommor med stort steg och trevligt lynne har jag sett efter Solfari från Kvarnbacka.
stora avkommor med fina steg och trevligt lynne har jag stött på efter Kjarni fra Kalfsstödum.har själv en halvbror till honom som är väldigt stor och har underbart lynne, men mycket pass.
finns säkert många fler som jag inte kommer på nu.