islands-korsningar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

finns det möjligheter att en islandskorsning
kan ha tölt och pass?
och isåfall hur stor är den chansen?
tacksam för svar!
:banana:

Jag vet inte...men det finns ju korsningar med islandshästar. Så någon borde ju veta tycker jag! :)

Det beror säkert på vad den ärver av föräldrarna. Men här finns det en korsning mellan isis och american saddlebreed och han kan tölta och antagligen pass (eftersom han grisepassar nu). Han är jättefin!

Javisst kan det bli så, men jag vet inte hur stor chansen är.

Jag äger ett sto, korsning islandhäst (fadern, fyrgångare) och irish cob. Hon är 3 år c:a 150 cm nyss inriden och hon töltar. En fantastiskt trevlig och genomvänlig häst som charmar alla.

Det stod en korsing islänning/halvblod i mitt förra stall o han kunde tölta i alla fall :D
Fast iofs har jag stött på travare som töltar också..hmm :smirk:

Nej det är det inte. Hon heter Wony och är stickelhårig brunskäck. Hästen på bilden är min irish cob hingst "De Nanann King," mest känd under namnet "Kungen". Underbart snäll och vacker kille.

Söt häst du har på bilden!!! :)
Kan du inte lägga ut ett par bilder på honom så att man kan se hela :confused:

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 210
Senast: sorbifolia
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
630
Senast: Pegasus63
·
Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 833
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar