Ischias på häst - tips?

M

Mierna

Min pålle är halt igen :cry: :cry:

Står på tre ben med det DUMMA ischiasbenet hängande bakom.. såg ut som han hade halkat i hagen.. vad ska jag göra! Från och med nu får han inte gå med andra, han blir som bambi på isen så fort det blir lerigt...

Någon som vet nåt bra man kan göra för att göra det lättare för honom? Han är välmusklad och mjuk i övrigt.. bara den dumma nerven som kommer i kläm närhan inte kan hålla sig på fötterna! Ska ringa osteopaten på måndag, men känns så illa att han ska stå och ha ont.. kan man ha på liniment eller nåt? Känns inte som det hjälper...

Gnäll, gråt och frustration...

Sv: Ischias på häst - tips?

Vi var iväg igår och knakade tillbaka bäckenet. Han har en jätteblödning på insidan av låret också, så han har bambi-halkat i leran.

När vi åkte dit kunde han nästan inte gå på transporten... när vi åkte hem var han helt ohalt :banana:

Hurra för alternativmedicin!

Har tillochmed skrittat lite idag, inga problem. Han är lite öm när man masserar låret, men annars glad och som vanligt.

SÅÅÅÅ lättad!

Sv: Ischias på häst - tips?

Urs'kta gammalt inlägg, men ja har sökt på denna åkamma nu då min häst troligtvis oxå har det. hon blir behandlad med el. Det skulle tydligen fungera.
finns en här på buke som håller på med sådant!

Liknande trådar

Hästhantering Jag känner mig helt hopplös, hjälplös, värdelös:crazy:. Vet inte vad jag ska göra! Vad jag än försöker mig på så tycker min häst att jag...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
15 035
Senast: Martina_m
·
Träning Jag är medryttare på en d-ponny -90. Då jag började rida henne hade hon stått/ridits sällan under några månaders tid så vi tog det lugnt...
Svar
18
· Visningar
2 090
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 566
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka