isbrodd? nummerlappar?

N

Ninini

Kan man inte rida terräng med isbroddar?
Nummer lappen som man ska ha på magen ska väl vara lika stor som ett A4? har hört att dom som säljs (eller såldes?) på hööks var ogiltiga , vart kan man då köpa nummerlappen? och medicialcard eller vad det heter :P? Startar första debutanten i Hofors 10 juni :D, hur är det där?

Sv: isbrodd? nummerlappar?

Hmm.. Vet inte om den måste vara exakt A4, men det är väl nästan bara sådana som sälja.. Jag köpte min på sharpman, men tror du kan hitta dem lite vartsomhelst! :) klart du kan använda isbrodd! brodd som brodd - nästan, så länge du inte har alldeles för stora! då blir det lite hackigt för hästen, de fastnar nästan i backen!

Självklart kan du rida med isbrodd i terrängen. Det gör jag själv, och tycker det är en alldeles utmärkt brodd att använda sig av. Jag beställde min nummerlappsficka från Ridsportförbundet, och även mitt Medical Card. Då vet man att det blir rätt. :) Jag ska också till Hofors den 10:e. Har dock inte bestämt mig för om jag ska rida lätt eller debutant. Själva banan i Hofors är varken lätt eller svår. Det finns en del maxade hinder i terrängen, men är ni någorlunda rutinerade tror jag inte alls att det ska uppkomma några problem.

Jag ska åxå till Hofors och vara med på debutanten!
Vart kommer du från i landet då?

Vi har bara startat i Leksand än så länge så det ska bli kul att komma till en ny bana och se lite nya hinder..

Jag har hööks gamla nr lapp.. tror ni jag får använda den?

Jag ska åxå till Hofors och vara med på debutanten!
Vart kommer du från i landet då?

Vi har bara startat i Leksand än så länge så det ska bli kul att komma till en ny bana och se lite nya hinder..

Jag har hööks gamla nr lapp.. tror ni jag får använda den?

Förra året på mantorp följde jag med en kompis och "groomade" åt henne, då var det flera ekipage med en sådan nummerlapp som blev inroppade till sekretariatet och tillsagda att den inte var tillåten. Den ska somsagt vara ungefär A4 storlek och helst inte mindre.

Det var också så att när jag tog mitt kort i vintras sa ledaren att de ej var tillåtna.

Snor tråden lite :angel:

Hur var det, fick man skriva ett eget medical card, bara det var med 'rätt' saker i det?

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 607
Senast: zassoo
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Ridning Behöver bara skriva av mig lite. För några månader sen köpte vi ett litet C-ponny sto på 10 år. Hon kom nyligen från Irland. Hon har...
Svar
10
· Visningar
1 407
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈