isbalsam/kylgel/kyllera

Sv: isbalsam/kylgel/kyllera

isbalasam, har tom bunkrat upp me 5 liter båa till mej och stallet :)

Jag använder kylleran. Iofs har jag använt kylbalsam oxå men den är inte lika bra tycker jag. Använder den på ena bogen ett tag.

Gillar kylleran bäst, även om det är ett fuss att bli av med den! Den känns mest ofarlig om man inte skulle få bort precis allt och om man t ex lindar eller har skydd dagen efter.

Föredrar Kyllera, känns mildast även om den är effektiv. Isbalsam funkar (jag lovar :crazy: ) men jag vet inte, gillar det inte bara.

isbalsam, men då får man absolut inte linda över!!! annars tycker jag vanligt vatten är supert..

Enligt en av tillverkarna till ett kylgele kan kylgele omöjligt funka på djupet. Det ända som händer när det känns iskallt på händerna efter användning är att det känns kallt på den känsliga huden, det lurar hjärnan, alltså är det bara en känsla- för det är ju inte huden vi vill kyla ;)

Kyllera är det ända som funkar, förutom vatten som är det allra bästa.

Vanligt kallt vatten är min favorit, och finns det ingen möjlighet att spola benen så blir det kyllera

Kyllera helt klart. Känns mest skonsamt även om den funkar superb. Har aldrig haft något problem att linda efteråt heller.

Isbalsam! Utan tvekan. (jag har alltid en flaska i stallet)

Använder det även på oss i familjen vid behov. Kanonbra!:laugh:

Senast ändrad:

Jo, det finns anordningar som sköter sånt :p

amc ice gel!

men det allra bästa är vatten, och det är vad jag använder vid skador/misstänkta skador. isgele är mer än extra säkerhet.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 205
Senast: Blyger
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 620
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 852
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024