Isabergsritten

annoj

Trådstartare
Imorgon går Isabergsritten av staplen. Jag hoppas på en bra och trevlig dag.
Vi får väl här försöka hålla er här på buke lite uppdaterade.
Jag ska dit och tävla 8 mil, men bor inte långt från tävlingsplatsen. så jag är hemma i skaplig tid iaf =) Ska rapportera lite efter det om ingen hinner före mig. =)

Sv: Isabergsritten

Håller med!! Lycka till allihop! Ska hålla koll här efter uppdateringar:)

Har iaf en liten rapport..
80km vanns av Maria Andrén Kayo ox,
tvåa och DM smålandsmästare Kjell Westerback Dinamith ox
2 a i DM Karen Svärdell Success
3a i DM Emma Persson Skatteg Argentina ox.
Stort grattis
/erika

Lite bilder från tävlingsområdet.

http://www.pixbox.se/alb1197156

HaHa!
Våran Buster fick vara med på bild!!!
31459801.jpg

Jag red T50 på Isabergsritten och vill via Bukefalos tacka så jättemycket för den ovärdeliga hjälp jag fick från så många olika groomar längs ritten... Min man blev akut sjuk natten till ritten (vi sov på tävlingsplatsen) och kunde inte hjälpa mig längs med banan, men distansmänniskor är ett varmt folk och min häst fick både dricka vatten och extralyxigt betforvatten - och det fanns även vatten till att kyla honom litegrann... TUSEN TACK!

Jag ska se till att min groombil alltid ska vara fylld med så pass mycket extravatten att vi alltid har något att erbjuda om någon annan skulle behöva hjälp någon gång! TACK :love:

Isabergsarrangören ska också ha ett stort tack för en trevligt arrangerad tävling och finfina banor! Backarna var lite tuffa, men naturen helt underbar! :bow:

Nu ligger ryttarrapporterna ute på Isabergs hemsida.

Jag vill också tacka för en finfint arrangerad tävling! Gillade verkligen banan, och tävlingsplatsen var ju jättesmidig också. Kommer gärna tillbaka nästa år!

*snor knappen av Trix*
Jag som hinknisse vill verkligen ge arrangörerna en eloge för en fin och grymt välplanerad tävling. Det var lätt och smidigt att hinka då kartor, vägbeskrivningar, vatten och annat viktigt fanns lättillgängligt och hinkplatserna var väl utmärkta. Kanon!:bow:

Tack också till de trevliga värmlänningarna som påpekade att vi kört en av sträckorna med en kamera på taket:rofl:

Men lägg av! Missade jag det i år med?!
Jag var ju ändå i Hestra hela eftermiddagen igår, och ett par gånger tidigare i veckan.. Har inte hört nånting alls om detta (är ju ingen distansryttare så har ingen koll på tävlingsdatum..), tycker de kunde skrivit en liten notis i lokaltidningen i varje fall. Men de skriver sällan om hästsport, om det inte är hoppning.

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 124
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 037
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 223
Senast: tanten
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 687
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar