Isabellfärgad avkomma?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare miramis
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
M

miramis

Funderar hur statistiken ser ut för att sannolikheten att jag ska få ett isabellfärgat föl efter vårt welshsto. Hon är mörkfux med grå man och svans, hennes mamma var konstant rödskimmel och hennes pappa var fux. Hingsten vi funderar på är isabell, men har mörkbrunt bakom sig.

Sv: Isabellfärgad avkomma?

Det finns en gemensam tråd för alla dessa frågor.

Du har 50% chans för fux, 50% för isabell. Vad som finns bakom föräldrarna spelar ingen roll då hästen måste ha två fuxanlag för någon av dessa färger.

Sv: Isabellfärgad avkomma?

tack för snabbt svar! Jag är ny på Buke och visste inte att det fanns en speciell tråd.. Nu har vi iallafall bestämt oss, det får bli isabellhingsten.:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 668
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 761
Senast: pastejja
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 665
Senast: maria_b
·
Avel Att tjäna pengar på avel är få förunnat men jag har länge undrat över om de med egen hingst, främst på naturlig, får sin avel att gå...
Svar
1
· Visningar
1 145
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna