Irriterat tandkött

_pirate

Trådstartare
Satt nyss och kollade lite i kattens mun och upptäckte något annorlunda med tandköttet på ena överkäken. Vad kan det vara? Infektion? Han är ca 6 månader och har tappat/fått nya tänder det sista, kan det vara en irritation i tandköttet pga detta?

Det jag menar syns som en färgskiftning i vitt och rött, ser "kleggigt" ut.
http://www.facebook.com/photo.php?f...t=a.10150960935924016.408834.663919015&type=3

Såhär ser vänster sida ut, rosa och fin;
http://www.facebook.com/photo.php?f...0935924016.408834.663919015&type=3&permPage=1
 
Senast ändrad:
Sv: Irriterat tandkött

Kan tyärr inte se dina bilder.
Men ja, tandköttet kan bli lite irrterat av tandbyte men då bör det bara vara lite rött. Om det är svullet och ser infekterat ut så åk till veterinären.
Tyvärr drabbas många katter av en sjukdom som heter FORL dom är väldigt smärtsam om den inte behandlas.
 
Sv: Irriterat tandkött

Nu så :D

IMG_1962.jpg



Detta är alltså den friska sidan :
IMG_1963.jpg


Vad tror du nu när du ser bilderna?
 
Sv: Irriterat tandkött

Jag hade bokat en koll hos vet.
Är det inflammerat så blir det bara värre och kan pengamässigt blir väldigt dyrt. Framförallt är det ju smärtsamt.
Men jag tyckte inte man såg så bra på bilden dock.
Men mer än lätt irriterat tycker ju jag att det ser ut att vara.
 
Sv: Irriterat tandkött

Ja det blir nog en liten tripp till vetten! Tycker det ser inflammerat ut trots allt:( Han reagerar dock inte när man trycker på det, så förhoppningsvis går han inte och har ont, än i alla fall!

Tack för att du tog dig tid att svara:)
 
Sv: Irriterat tandkött

Själv tänker jag alltid, hellre en gång för mkt än en för lite :)
En undersökning är ju inte superdyr, det är värt att slippa vara orolig.
 
Sv: Irriterat tandkött

Jag hade också åkt till veterinären. Just tandvård och problem som kan uppstå är lite speciellt vad gäller försäkringsbiten så att hålla efter från ett tidigt stadium är definitivt att rekommendera.
 

Liknande trådar

Utrustning Har en vallak som aldrig har varit särskilt glad för bett.:( Och vi har provat alla möjliga tänkbara bett och kombinationer med...
Svar
5
· Visningar
1 882
Senast: mily
·
Trädgård & Växter Undrar om någon vet vad den vita blomman som är mot stenmuren på bilden heter...
Svar
5
· Visningar
704
Senast: HeddaVovven
·
Svar
79
· Visningar
5 017
Kropp & Själ www.facebook.com/photo.php?fbid=1010347545716723&set=a.176271445791008.46680.100002244620441&type=3 (Varför syns inte bilden...??? Den...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp