irriterande

carrin

Trådstartare
Lilla Jackan strax åtta månader har ont i magen, förmodligen beror det just nu på tandsprickning men innan dess beror på det på en det ena än det andra och jag håller på att bli tokig. Hon har ungefär jämt ont i magen, gnäller och småylar några timmar varje dag, det är inte kul längre. Behöver jag nämna at hon hade kolik i 4 månader först?? Suck stackars det arma barnet och mitt tålamod är precis klippt tvärslut....

Sv: irriterande

Vet hur det känns! Jag har två magbarn... Man lider verkligen själv när man ser hur jobbigt de har det.
För att slippa smågnäll och ylande hjälper det här i alla fall att åka iväg och göra något eller ta ett plaskbad i baljan när de är kinkiga så de får tänka på lite annat.
Mina kräks dessutom mycket vilket ju inte har blivit roligare nu när de äter mat...
När de har haft tand på gång har de också fått extra orolig mage och diarré. Det är väl bara att stå ut antar jag. Och så bär jag dem extra mycket i sjal/sele så är de hyfsat nöjda.
Har du fått utredningshjälp? Mjölkproteinallergi? Annan allergi? Gastroesofageal reflux?

Förlåt att jag frågar, men varför kallar ni henne för Jackan:confused:
Jag fick så konstiga "bilder i huvudet" när Jackan hade ont i magen:o

* Jenny *

Om hon har ont i magen mer eller mindre hela tiden hade jag nog kollat upp sa att hon inte ar overkanslig mot nagot, men det kanske ni redan har gjort? Att de har kolik ett par manader ar ju ganska vanligt och det brukar forsvinna, men i 8 manader?

Jackan heter Jacqueline egentligen och vi har varit på bvc och hos barnläkare etc... ville egentligen mest gnälla lite att hon hade extraont med tänderna, tycker liksom det räcker med det ordinarie onda... håller på med diverse provtagningar om exempelvius gluten eftersom det finns i släkten. tycker det är enormt påfrestande med gnäll precis hela tiden och då behöver jag inte ens ha ont själv så jag förstår ju hur jobbigt det måste vara för henne...blä ge upp bara

Liknande trådar

Gravid - 1år Lagom melodramatisk titel, jag vet. Uppenbart är det här ett anonymt nick. Jag tror knappast att någon vet vem jag är, men om ni nu gör...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
17 682
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 659
L
Övr. Barn Skriver under annat nick då jag inte vet om någon känner igen mig här. Vet inte heller om inlägget hammnar rätt eller fel. ligger...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 774
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar