Irriterande musik

trevligtjej86

Trådstartare
Hej.

Tänkte höra lite med er om detta störande objekt. Grannar!
Jag önskar så att jag kan hitta min dröm gård o slippa grannar man dagligen måste stå ut med i lgh.

Mina grannar ovanför poppar musik VARJE dag från kl 8 på morgonen sen flera timmar framåt. Visst dom gör det inom "bra" acceptabla lgh tider MEN det är sjukt störande! Dom börjar som sagt vid 8 lite lägre men det hörs ändå så det går inte att ha mer sovmorgon sen vid 11 höjer dom o poppar ordentligt till minst kl 14 vet inte om dom håller på längre då jag aldrig varit hemma längre än så.
Det stör ju inte om jag åker till jobbet på morgonen men dom dagar jag börjar senare eller t.om är ledig så är jag ju tvungen att lyssna på detta eviga poppande.

Jag har satt upp en lapp i entrén om att jag önskar dom vara lite mer dämpande men det skiter dom i dom ser väl det som att det ändå är inom godkända tider.

Men kan man göra nått åt detta?! Eller är det bara att stå ut med det o hoppas kunna flytta ut på landet?

Vi har äntligen fått en annan granne att sluta vara störande så dyker nästa upp liksom.

Hej.

Tänkte höra lite med er om detta störande objekt. Grannar!
Jag önskar så att jag kan hitta min dröm gård o slippa grannar man dagligen måste stå ut med i lgh.

Mina grannar ovanför poppar musik VARJE dag från kl 8 på morgonen sen flera timmar framåt. Visst dom gör det inom "bra" acceptabla lgh tider MEN det är sjukt störande! Dom börjar som sagt vid 8 lite lägre men det hörs ändå så det går inte att ha mer sovmorgon sen vid 11 höjer dom o poppar ordentligt till minst kl 14 vet inte om dom håller på längre då jag aldrig varit hemma längre än så.
Det stör ju inte om jag åker till jobbet på morgonen men dom dagar jag börjar senare eller t.om är ledig så är jag ju tvungen att lyssna på detta eviga poppande.

Jag har satt upp en lapp i entrén om att jag önskar dom vara lite mer dämpande men det skiter dom i dom ser väl det som att det ändå är inom godkända tider.

Men kan man göra nått åt detta?! Eller är det bara att stå ut med det o hoppas kunna flytta ut på landet?

Vi har äntligen fått en annan granne att sluta vara störande så dyker nästa upp liksom.

Varför inte prata direkt med dem istället för sätta upp lappar? :crazy:

Jag tycker mam ska prata med dom, jag tycker det är ärligast innan man går till hyresvärden etc.
Är inte heller ett så stort fan av lappar etc. De kanske inte förstår att de låter?
Det är bättre att trevligt prata med dem. Ändrar de sig inte så jan du gå vidare.

Jag förstår egentligen inte grejen med lappar?är det för att slippa prata?
Men folk kanske inte förstår att det är till dem man pratar?
Sen vissa ljud får man räkna med. I lägenhet kan msn inte kräva knäpptyst.

Men åh, det där skulle irritera mig oerhört. Jag är SÅ rädd om sovmorgnar... Men folk är ju så olika, de kanske stiger upp vid 6-snåret och sitter och väntar på att få sätta igång radion?! Jag vet inte om det finns så mycket att göra mer än att söka sig ett annat boende eller kanske att prova prata med dem...

Men åh, det där skulle irritera mig oerhört. Jag är SÅ rädd om sovmorgnar... Men folk är ju så olika, de kanske stiger upp vid 6-snåret och sitter och väntar på att få sätta igång radion?! Jag vet inte om det finns så mycket att göra mer än att söka sig ett annat boende eller kanske att prova prata med dem...

Ja samma här har man sovmorgon så vill man gärna ha det o slippa vakna 8. Är man ledig o bara vill chilla så kan man ju inte det heller då de dunkar musik i öronen på en hela dan. Vet inte vilka som bor där nu då det byts ut folk i den lgh titt som tätt.

Lappen e ju mest för att den syns ju där varje dag o påminner. Sen slipper man ju prata med folk man inte känner heller men får kanske testa det ändå. Dom vet mycket väl att det är dom det är tal om för dagen efter så va dom lite tystare o dom har liiiiite lägre musik från 8-11.

Detta va inget problem för några veckor sedan utan har börjat nu. O det är som sagt varje dag i flera timmar så dom lär ju inte ha nått jobb att gå till heller.
Hade inte sagt nått om de va nån gång ibland.

"Hej! Jag kommer att vara ledig i morgon och skulle väldigt gärna ha sov morgon till kl xx. Skulle ni kunna tänka er att hålla volymen nere tills dess? Och kanske ställa en matta under högtalarna för att dämpa vibrationerna?"

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 140
Senast: Freazer
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 698
Senast: Mia_R
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka