Lilljessicah
Trådstartare
Ordet fritt (i vanlig odning). Positivt & Negativt! Bild, info, erfarenheter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så snygga! Mer än så vet jag inte om dem.
Aha, då vill jag gärna hör vad du tycker om dem!
Det låter som att irländarna är trevliga och inte bara snygga, precis som foxarna (Strävhårig Foxterrier)
Ja jag gillar ITn starkt. Dom har potential för det mesta, även om dom inte är lika lättmotiverade och kanske inte är ett praktexemplar på att stå till lags för sin ägare jämt.
Men nu vill jag höra andras erfarenheter. Eller har vi ingen som stött på nån Irländare?
Enligt IT klubbens hemsida verkar det inte vara någon speciellt vanlig ras, endast sex aktiva uppfödare har jag för mig att det var! Själv har jag bara sett den på utställningar men det säger inte mycket om hurdan hunden är.
De var dock klart reserverade mot varandra (iaf. när de var i koppel, vilket de var i princip hela tiden under kursen.)
Ägarna (vilka alla var rutinerade hundmänniskor) menade artt man skulle vara väldigt försiktig med att låta andra hundar komma för nära när irländarna var kopplade. De fungerade bra med hundar som de kände, men var ganska reserverade mot främmande hundar.
vi träffar en irländare ibland på våra promenader, och den verkar vara rätt slö och är har inga problem med andra hundar. undantaget som bekräftar regeln?