IR-terapi!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Verah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 5 277
V

Verah

Hej alla hästintresserade häst -ägare, -skötare, -fodervärdar, och hästmänniskor överhuvudtaget.

Jag undrar om någon har varit i kontakt med så kallad IR-terapi? Om någon låtit behandla sin häst med den metoden? Vilken person har ni i så fall använt/varit i kontakt med?

Känner någon till Anna Carin Gustafsson som har e-mailadressen www.villasaleboo.se? Har någon gått hennes utbildning?

Själv har jag funderingar på att gå utbildningen men vill ha lite mer referenser så skriv allt ni vet eller inte vet!!!!

Sv: IR-terapi!

Jag har sätt när de har behandlat hästar med ir terapi och själv låtit behandla min häst. Men jag tror inte ett dugg på det, tyvärr! Märkte ingen skillnad alls på min häst.

Hej
Min tränare håller precis nu på att utbilda sig IR-terapeut genom att gå Annas utbildning och hon är mycket nöjd med den.

Själv har jag låtit alla mina tre hästar fått behandling av både Anna och Lotta och sett stora skillnader på alla tre. Speciellt på min sista häst nu som jag köpte för 3 mån sedan. Det är inte samma häst. Har även håttt beh på mig själv och efter första beh(som nu är 8 mån sedan) har jag inte haft något migrän och det hade jag ca 2-3 gånger i mån innan!!! Trodde inte alls på det först men nu efter ha blivit överbevisad gång på gång så måste jag tro på det!
Har även nu sett många andra hästar som har blivit mycket hjälpta av IR-terapin.
Om du är intresserad så ring och prata med Anna så berättar hon säkert mer om du vill ha information.

Verah skrev:
Hej alla hästintresserade häst -ägare, -skötare, -fodervärdar, och hästmänniskor överhuvudtaget.

Jag undrar om någon har varit i kontakt med så kallad IR-terapi? Om någon låtit behandla sin häst med den metoden? Vilken person har ni i så fall använt/varit i kontakt med?

Känner någon till Anna Carin Gustafsson som har e-mailadressen www.villasaleboo.se? Har någon gått hennes utbildning?

Själv har jag funderingar på att gå utbildningen men vill ha lite mer referenser så skriv allt ni vet eller inte vet!!!!
Hon har behandlat mina hästar!!!! Och jag kan absolut säga att det fungerar!!! Hästen som aldrig galopperar rusade runt i glädjefnatt i full galopp, hoppade och studsade som en unghäst nyutsläppt på bete:D...helt otroligt...ska anlita henne igen;p

Hejsan
Jag har precis behandlat 3 av mina hästar med IR och jag måste säga att det funkat jättebra. Det som jag märkt på min store Oldenburgare som jag hoppar med är att han har höjt sin rygg och blivit plan och hans bogar har kommit fram och han är mycket mer friare i rörelserna.

Hon som behandlade heter Sandra och är med i vår westernklubb hon har gått utbildning för Anna Carin.

Jag var väldigt skeptisk till att prova detta och det tog mig ett halvår innan jag vågade mig på det. Jag gjorde det för att jag känner Sandra bra och när jag såg skillnaden på hur hennes häst hade blivit från tidigt i våras till nu i höstas efter behandlingarna så tänkte jag att jag får nog testa.

Tack så mycket för att ni delade mer av era erfarenheter!
Skulle ni kunna tänka er att ställa upp på att skriva ner era berättelser om hur era hästar blivit hjälpta och underteckna med namn och telefonnummer.
Jag skulle vilja använda det för att visa att det fungerar eftersom jag själv tror på det men som ni säkert märkt så har inte alla den uppfattningen.
Skicka era berättelser, namn och tele till haglund_veronica@hotmail.com

Vad kostar kursen? Och vad kostar en behandling utav hästen med IR-terapi? Hur många gånger brukar man behöva besök av terapeuten?

Det senaste jag hörde var att kursen kostar 150 000:- inkl. apparaten man använder sig av. Utrustningen/apparaten kostar omkring 50 000.- bara så då känns det dyrt att lägga ut 100 000 på själva utlärningen.
Runt 500:- vet jag att folk betalat för en behandling vet inte om det stigit nu. Hur många gånger beror nog på vad det är som ska behandla och vad man vill få ut utav den!

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Gnägg Hej alla underbara hästmänniskor! Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 729
Senast: nejlica
·
Övr. Barn Hej på er =) Jag skulle bara vilja höra hur ni gör och även lite tips av er som bor på egen gård och tar själva hand om hästarna och...
Svar
12
· Visningar
1 687
Senast: Hortensia
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 690
Senast: Reville
·
Ekonomi & Juridik Hej! En bekant till mig har råkat ut för en incident där både vi utomstående och hon som hästhållare står handfallna inför hur fel det... 2
Svar
27
· Visningar
3 891
Senast: Blomskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka