Någon som köpt IPL-maskin och använt? Tänkte köpa denna https://www.netonnet.se/art/halsa-p.../philips-lumea-advanced-sc199700/229383.9142/

Jag vet att det inte är permanent men det gör inget, vill helst slippa vaxa/raka eftersom jag har rätt känslig hud på benen. Var på konsultation på plastikklinik och tänkte göra det där först men kan verkligen inte motivera mig till att betala typ 15000 för det.

Visst måste man ha mörka hårstrån för att sån ska funka?
Annars hade jag varit nyfiken på att prova. Skönt att slippa epilera..

Visst måste man ha mörka hårstrån för att sån ska funka?
Annars hade jag varit nyfiken på att prova. Skönt att slippa epilera..

Det ska väl funka bättre iaf. Jag har superljusa överallt utom underben och bikinilinjen så tänkte använda den där. Låren har ljusa strån så där vaxar jag och det räcker att göra typ en gång i månaden. Beställde en sån nyss iaf, värt att prova :)

Det ska väl funka bättre iaf. Jag har superljusa överallt utom underben och bikinilinjen så tänkte använda den där. Låren har ljusa strån så där vaxar jag och det räcker att göra typ en gång i månaden. Beställde en sån nyss iaf, värt att prova :)

Om du provar på de ljusa fjunen är jag nyfiken på att höra hur den funkar. Jag har vitblonda och tunna hår. Så tror sån tyvärr inte funkar på mig. Men vill gärna veta om det finns chans att det gör det.

IPL kan endast användas på mörka hår. Jag är ljusblond över det hela och frågade på klinik om jag kunde göra IPL och hon sa att jag definitivt inte kan göra det. Det kommer inte fungera men det värsta är att det kan ge otäcka brännskador. Håren måste vara betydligt mörkare än huden för att göra IPL.

IPL kan endast användas på mörka hår. Jag är ljusblond över det hela och frågade på klinik om jag kunde göra IPL och hon sa att jag definitivt inte kan göra det. Det kommer inte fungera men det värsta är att det kan ge otäcka brännskador. Håren måste vara betydligt mörkare än huden för att göra IPL.

Då är det lugnt, för då kommer det funka skitbra på mig. Håren på underben + bikinilinjen är mycket mörkare än huden (trots att jag är blond) så det borde ju inte va ngt problem.

Jag hade aldrig köpt en IPL. Jag har lasrat allt hår jag inte vill ha på kroppen med olika metoder och IPL är lätt den som gör mest ont. Den nya SHR med kylsystem är klart bäst. Den känns inte ens. Blir knappt varm. Och den tar även ljusa hårstrån.

Jag rekommenderar ingen IPL.

Två av mina kollegor har Philips Lumea, båda två är toknöjda!

Den ena har inte använt sin på snart 9 månader på grund av graviditet och jag kan intyga att benen ser helt nyrakade ut.

Dock ska tilläggas att båda två har väldigt mörka hår, det är väl då den fungerar bäst!

Jag hade aldrig köpt en IPL. Jag har lasrat allt hår jag inte vill ha på kroppen med olika metoder och IPL är lätt den som gör mest ont. Den nya SHR med kylsystem är klart bäst. Den känns inte ens. Blir knappt varm. Och den tar även ljusa hårstrån.

Jag rekommenderar ingen IPL.

Det känns bara så ovärt att lägga runt 15k på det, det var vad klinken räknade med att det minst skulle gå på. Har inte onormalt mkt hår (:D) men de räknade på att man behöver gå minst typ 9 gånger per område. Ingen aning om det är normalt, mycket eller lite.

Jag är inte så smärtkänslig, tycker inte det känns att vaxa tex, utan vill bara slippa det för att det tar tid och är kladdigt.

Två av mina kollegor har Philips Lumea, båda två är toknöjda!

Den ena har inte använt sin på snart 9 månader på grund av graviditet och jag kan intyga att benen ser helt nyrakade ut.

Dock ska tilläggas att båda två har väldigt mörka hår, det är väl då den fungerar bäst!

Spännande :) vet inte när jag får min, antar att det blir runt tisdag/onsdag, då ska jag gå loss. Får komma med en utvärdering sen.

Det känns bara så ovärt att lägga runt 15k på det, det var vad klinken räknade med att det minst skulle gå på. Har inte onormalt mkt hår (:D) men de räknade på att man behöver gå minst typ 9 gånger per område. Ingen aning om det är normalt, mycket eller lite.

Jag är inte så smärtkänslig, tycker inte det känns att vaxa tex, utan vill bara slippa det för att det tar tid och är kladdigt.
9 ggr? Oj!
Jag har funderat på att lasra men trodde typ 3 ggr var standard?

Jag har typ den du köpt och jag är nöjd med den. Den gör inte ont alls, det är bara jobbigt för ögonen med den röda ljusblixten som blir vid varje klick så jag brukar sätta den mot huden och sen titta bort när jag trycker av.
Det man får tänka på är att det tar tid att se resultat, den här säsongen är nog körd mer eller mindre. Kanske att du börjar märka effekt i slutet på sommaren. Däremot så minskar hårväxten även efteråt om man tar något halvårs paus eller så, åtminstone för mig. Det växer ju tillbaka, men mindre och långsammare.

Ett tips, sola inte de närmsta dagarna efter en behandling, det kan ge otäcka blåsor/blämmor!

Just det - köp en vit kajalpenna om du inte har det och markera rader på benen. Det kan vara svårt att hitta var man redan tagit annars. Vit eftersom en mörk bränner förstås...

Jag är nöjd med min IPL i alla fall! :D

Jag har typ den du köpt och jag är nöjd med den. Den gör inte ont alls, det är bara jobbigt för ögonen med den röda ljusblixten som blir vid varje klick så jag brukar sätta den mot huden och sen titta bort när jag trycker av.
Det man får tänka på är att det tar tid att se resultat, den här säsongen är nog körd mer eller mindre. Kanske att du börjar märka effekt i slutet på sommaren. Däremot så minskar hårväxten även efteråt om man tar något halvårs paus eller så, åtminstone för mig. Det växer ju tillbaka, men mindre och långsammare.

Ett tips, sola inte de närmsta dagarna efter en behandling, det kan ge otäcka blåsor/blämmor!

Just det - köp en vit kajalpenna om du inte har det och markera rader på benen. Det kan vara svårt att hitta var man redan tagit annars. Vit eftersom en mörk bränner förstås...

Jag är nöjd med min IPL i alla fall! :D

Solar aldrig så det är lugnt (bus st tropez it is!) men tack för tipset :)
Kom på nu att jag inte riktigt har koll på hur det funkar, när man ''skjutit av'' allt på tex benen, ramlar håret av eller måste man ändå raka/vaxa bort om man vill vara hårlös nu?

9 ggr? Oj!
Jag har funderat på att lasra men trodde typ 3 ggr var standard?
Jag har fått info om 4-6 ggr för laser för att få bort allt. Så 9 låter mycket. Jag gick 2 ggr, minskade lite, men inte så mycket. Gjorde inte särskilt ont, men var svårt för mig att få tider som funka i bra intervall som vid den tidpunkten var konstant brun pga utlandsresor... (i-landsproblem :p)

Solar aldrig så det är lugnt (bus st tropez it is!) men tack för tipset :)
Kom på nu att jag inte riktigt har koll på hur det funkar, när man ''skjutit av'' allt på tex benen, ramlar håret av eller måste man ändå raka/vaxa bort om man vill vara hårlös nu?
När man gör på salong så satt det kvar, men försvann om man skrubba eller dylikt. Förr eller senare trillar de ju bort.

Först rakar du så noga du kan, viktigt. (Hår som är kvar bränns, det gör jätteont!) Sen kör du med maskinen. Sen väntar du ett par veckor innan du gör om proceduren. Däremellan kommer du i början att få raka som vanligt, men vartefter kommer du att märka att håret kommer tillbaka allt långsammare och sen inte alls. Men som sagt, det tar tid, hår växer ju i omgångar och du måste behandla varje cykel innan du får full effekt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka