iphone med dålig täckning ;(

Grazing

Trådstartare
Min iphone har fungerat problemfritt hela tiden och hastigt och plötsligt så försvinner teckningen hela hela tiden. Några sekunder här och där fungerar den och sen tappar den igen. Vad är det som händer med den? Började igår kväll det här.

Kan det vara tillfälligt eller är det bara att gå och köpa en ny telefon? Någon som vart med om att det vart tillfälligt och teckningen kommit tillbaka som normalt?
 
Sv: iphone med dålig teckning ;(

Min gör också så ibland. Men jag har ingen iphone. Vissa dagar är helt hopplösa var jag än är. :(
 
Sv: iphone med dålig teckning ;(

Jag förstår inte, haft den ett bra tag nu och plötsligt så bara lägger täckningen av. Får nästan lite smått panik för jag får ju inga samtal eller sms. Funderar på om det är nätet som är kasst för tillfället.
 
Senast ändrad:
Sv: iphone med dålig teckning ;(

Så kan min iphone vara ibland och då startar jag bara om den så fungerar det igen :)
 
Sv: iphone med dålig teckning ;(

Testa starta om den när det inträffar och se om det blir någon skillnad.

Är det lika dåligt får du vända dig till din operatör för att se vars problemet kan ligga, om det är själva täckningen som är dålig just där du befinner dig då det sitter i simkortet som tappar kontakten med masterna och inte i själva telefonen.
 
Sv: iphone med dålig teckning ;(

Jag har testat att starta om den, återställt nätverksinställningarna och alla tips som går att finna, håller i några sekunder för att sedan försvinna igen. Får ringa telia imorgon och fråga om det är något tillfälligt fel på nätverket kanske.
 
Sv: iphone med dålig teckning ;(

Kan det vara så att ni precis fått igång en 4G-mast i närheten så mobilen hoppar mellan näten?
 
Sv: iphone med dålig teckning ;(

Mycket möjligt. Var ute och gick en promenad med den och då fungerade den utmärkt. Full täckning och inga problem, bara hemma hos mig den krånglar ;(

Men då vet jag iallafall att det inte är mobilen det är fel på.
 
Sv: iphone med dålig täckning ;(

Fast det funkar ju bara om TS har ett 4G abonemang, och då är det bara datatrafiken som går på 4G, samtalstrafik går på vanligt 2G har jag fått förklarat för mig av folk som har jobbat med 4G-nätet.

Till TS hoppas det löser sig, oerhört irriterande!
Det kan ju också vara så att du befinner dig på lika avstånd mellan två basstationer, och då kan mobiltrafiken hoppa mellan dessa vilket innebär att man inte får någon bra täckning, men det borde Telia ha koll på tycker man.
 
Sv: iphone med dålig täckning ;(

Precis så är det, eller det är prioriterat att samtal,sms och viss mms trafik ska gå mot 2G nät medans surftrafiken går på 3G och 4G nät även om all trafik kan gå på samma.

Problemen kan vara många..fel på själva täckningsmöjligheten, fel på simkort, simkort som tappar kontakt för att för många användare tas upp på närmsta mast (inte helt omöjligt på vissa ställen då vi idag kan koppla upp mer enheter än vad det finns master även om nätet byggs ut konstant), fel på själva masten/celler dvs det finns inte kapacitet för tillräckligt många användare än normalt, att simkort hoppar mellan nät osv..

Det bästa är att kolla hos operatören så kan de se direkt om något är fel därifrån, om inte finns det olika saker man kan kolla för att utesluta bit för bit för att se vars problemet sitter. En sådan felsökning tar inte lång tid :)

TS: Har det tidigare fungerat hos dig inomhus och i så fall utomhus - hur långt har du förflyttat dig?
Funkar det bara dåligt inomhus och alltid har gjort kan det tyvärr vara så att du befinner dig i radioskugga..Om det är så skulle jag undersöka andra operatörers inomhustäckning, annars får du vänta tills dess att nätet byggs ut hos nv operatör i bästa fall... Operatörerna har inte samma master nämligen utan har sina egna och då kan det finnas annan operatör som har bättre täckning I och med det - När slutade det fungera? Har du nyligen bytt operatör? Du har ingen surfbegränsning som gör att du kastas ut från nätet? I vissa fall vet jag att det kan störa ut såpass att man inte ens kan ringa för att det varit fel inställning hos operatören mot simkortet..
 
Senast ändrad:
Sv: iphone med dålig täckning ;(

Mina vänner med Iphone4 var hopplösa att ha kontakt med. Signalen var urkass. De som stannade kvar med IOS och bytte till femman har fått bättre "täckning".
 
Sv: iphone med dålig täckning ;(

Jag och flera med mig har upplevt stora problem i mobiltrafiken den senaste tiden.. Då har vi olika operatörer och olika telefoner.. Vet inte om det är något som stör just nu!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 189
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp