Ipad eller dator

Hippocampus

Trådstartare
Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför funderat på att köpa en Ipad. Räcker det för att typ surfa och skriva dokument? Eller borde jag köpa en dator? OM jag nu skulle vilja koppla in så jag kan visa något på en tv-skärm (vilket typ aldrig hänt ännu), räcker Ipad ändå? Tänker tex serier. har ingen ny tv så det måste vara med sladd isåfall tror jag.

Om det räcker med en Ipad, vilken ska jag satsa på då?
tack!
 
Jag kör iPad i soffan o castar från den. Cromcast. Ingen sladd mellan paddan o tv:n. Blåtand räcker.
Stationär dator har jag mer när jag ska spela eller skriva mer seriösa saker.

Så, beror på behov, tänker jag.
 
Jag hade lätt valt en iPad. Så mycket smidigare och mycket mindre frustration än en billig laptop. Det finns tangentbord om man vill skriva mycket, men jag tycker det är rätt bekvämt att skriva direkt på paddan.
 
Föredrar laptop eller dator för att skriva på, men beroende på hur mycket så kanske det räcker med ett tangentbord till ipaden. Med det sagt har jag aldrig trivts med den lösningen själv, men är alternativet en väldigt basic laptop kanske det kan vara nåt ändå. Till tv gör jag som @Squie och använder chromecast, vet inte hur modern tv det kräver.
 
Jag har ipad med tangentbord, men det blir inte alls samma sak som att skriva pa tangentbord pa en laptop sa ipaden's tangentbord ar undanlagt och jag anvander laptopen for att skriva. Aven for korta texter pa Buke for att det inte ar samma sak som att skriva pa en dator.
 
Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför funderat på att köpa en Ipad. Räcker det för att typ surfa och skriva dokument? Eller borde jag köpa en dator? OM jag nu skulle vilja koppla in så jag kan visa något på en tv-skärm (vilket typ aldrig hänt ännu), räcker Ipad ändå? Tänker tex serier. har ingen ny tv så det måste vara med sladd isåfall tror jag.

Om det räcker med en Ipad, vilken ska jag satsa på då?
tack!
Ja det räcker. Jag har min iPad till precis det du skriver. Surfa, skriva dokument samt kolla serier.
Jag har dels ett fodral med inbyggt tangentbord (perfekt när man är hemifrån) men har även ett externt tangentbord, mus och stativ att koppla in när jag är hemma. Har skrivit ett helt arbete på 20 sidor på ipaden utan problem och har även med den när jag är iväg på kurs och vill ta anteckningar. Använder Google Dokument för att skriva.
För mig är det precis samma som att skriva på en laptops tangentbord, förstår inte vad som skulle vara annorlunda?
Laptops är tunga och tar mer plats om man ska ta med den. Dessutom tycker jag att de billiga laptopsen är dåliga och sega på att starta upp. Med iPaden tar det 1 sekund att öppna program osv.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 491
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 242
Senast: starcraft
·
IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 356
Senast: EmmaN
·
IT & mobiler Jag har en jobbdator som jag gillar men det börjar bli slitigt att bära den fram och tillbaka mellan jobbet och hemma så jag skulle...
Svar
1
· Visningar
429
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp