Sv: Ip

om man har ett IP-nummer, hur gör man för att få reda på vart det går.
om man nu kan det.

Exakt hur menar du?
Det interface som kopplas upp mot internet får(oftast) en IP av en DHCP. Detta skall vara din unika adress på Internet. (Förutsatt att du har en publik IP)

Ungefär som om att ditt telefonnummer är ditt unika nummer som bara går till din telefon, så har varje interface på ett TCP/IP nätverk en unik IP-Adress.

dnsstuff är användbar.
Kan se lite rörigt ut i början. De två jag oftast använder är IPWHOIS lookup och WHOIS lookup.

EDIT: De uppgifter du kan få tag i är ofta internetleverantören, ISP, t.ex. Bredbandsbolaget, Telia etc. Dessa bolag brukar endast lämna ut sin kunds/IP-numrets uppgifter till polisen.

Senast ändrad:

Det är nån som försökt ta sej in på min Helgon ett antal gånger
och jag kan se Ip-numret och skulel väldigt gärna vilja veta vem det är.
gillar inte tanken på att nån försöker ta sej in och kan inte förstå vad dom kan tänkas vara ute efter

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
4 059
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 153
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka