Intressanta och bra kurser?

I

Irene87

Jag var för inte så länge sen på en helgkurs om hästens matsmältning och hur det påverkar hovarna, om miljö, strålröta & andra hovproblem.
Det var en väldigt nyttig och bra kurs som jag rekomenderar varmt att gå på något liknande!

Och det jag undrar är om ni har gått någon kurs som ni rekomenderar att gå på för en "vanlig hobbyryttare"?

Sv: Intressanta och bra kurser?

SLU ordnar ju en hel del roliga och intressanta kurser, både på distans, halvfart o heltid.

Jag har läst deras "hästhållning i lantbruket" riktigt intressant kurs som tar upp foderlära och olika inhysningssystem.

De har också bl a kurser om hästens beteende, rörelseapparat, foder, osv, både i Uppsala, Alnarp och Skara..

Sv: Intressanta och bra kurser?

förbundet kan faktiskt anordna ganska bra föreläsningar ibland iaf :) haft en om de vanligaste hältorna på halvblod, var ganska intressant kmr inte ihåg så mkt nu dock :grin: har även haft föreläsning om foder och hur man räknar ut foderstat.
Brukar ordna clinics vilket jag tkr man lär sej mkt på :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 951
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?