Intressant hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare majola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 058

majola

Trådstartare
Tycker ni att härstamningen Stedinger - Silvio I - Ramiro är intressant?

Hingsten är bara tre år opch har alltså inte gjort så mycket själv ännu. Fick Prämie på sin premiering. Rörlig skritt, schwungfull och elastisk trav.

Märren har stark överlinje, bra skritt, god hoppförmåga med mycket mod och vilja, i övrigt stora och mjuka gångarter.

Sv: Intressant hingst?

Vad vill du ha ut av avkomman? Visst går Stedinger som gångartshingst, men med den stammen borde det ju vara en dubbeltalang. Om än något stor och grov...

Vad vill du med avkomman?

...och till vilket sto?
En hingst som är intressant för ett sto kan ju vara totalt likgilltligt för ett annat.

Stammen på stoet är Warsteiner - Gassendi - Chagall.

Jag tycker att just dubbeltalangen är intressant eftersom mitt sto är dressyrstammat men även hoppar mycket bra. Jag har inte sett hingsten hoppa. Den skulle ha visats i löshoppning, men eftersom den redan rör sig så pass under ryttare så valde ägarna att visa det uppsuttet istället.

Risken är att det blir lite för grovt, då min märr är ganska rejäl själv.

Så här ser hon ut (dräktig på 221 dagar):
Puss.jpg

Jag håller med dig i allt, tror jag. För innan jag hunnit läsa allt du skrivit så tänkte jag också på grovleken på sto och hingst. Jag tyckte att om hingsten var tre på filmen var den väldigt grov redan.
Men en multitalang hade inte varit fel.

*KL*

Rider Tyskarna sina 3 åringar som man suttit på 10 gånger med långa sporrar ?

Mycket trevlig häst ;)

Mia

Liknande trådar

Avel Hej! Jag skulle vilja veta ni har för tanke och erfarenheter gällande några äldre kändare hingstarna och vad som är typiskt hos var och...
Svar
0
· Visningar
585
Senast: FADressage
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 824
Senast: Freazer
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 791
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka