Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

Jag är också överviktig och svettas i ljumskarna. Men aldrig skulle jag använda deodorant där! Tvål och vatten, och talk, är allt som behövs för att jag ska känna mig fräsch hela dagen. Ibland också trosbyte.
Min uppfattning om intimdeon är inte att den ska användas för att ta bort svettlukt, utan den har kommit till av den anledningen att det kvinnliga könsorganet luktar. Vad är det för del på tvål och vatten, byte av trosskydd och byte av trosor vid behov? Jag tycker det är beklagligt att man tagit fram en sådan produkt.

Efter att ha läst tråden och funderat lite så tycker jag hela den här räddslan/oviljan att lukta är lite ledsam. Jag menar vi luktar ju vi är liksom inte doftlösa det är som att kämpa mot sig själv att försöka vara det. Minsta lilla som tyder på att man skulle kunna vara mänsklig skall döljas. Vi ska bara dofta rosor och jordgubbar :(...
Håller med här.
För ett minne väcktes till liv när jag läste det här inlägget, en klasskamrat i grundskolan hade en speciell doft (så att man kunde lukta på kläder och genast veta om det var hennes) och jag absolut älskade den doften :love: Den var då (nu vet jag inte) tusen gånger bättre än någon ros- eller jordgubbsparfym, hade nog tyckt att det var synd och skam om hon hade börjat försöka täcka över den :p

Håller med här.
För ett minne väcktes till liv när jag läste det här inlägget, en klasskamrat i grundskolan hade en speciell doft (så att man kunde lukta på kläder och genast veta om det var hennes) och jag absolut älskade den doften :love: Den var då (nu vet jag inte) tusen gånger bättre än någon ros- eller jordgubbsparfym, hade nog tyckt att det var synd och skam om hon hade börjat försöka täcka över den :p
Ja, den egna speciella doften är ju (oftast) inget att maskera egentligen! Det är ju ibland så att när partnern eller anhörig på annat vis dör så är det doften man minns lätt och faktiskt också saknar. t.ex. huvudkudden min man hade luktade honom, babyfilten och babykläderna som systersonen hade under hans endast 10 dagar i livet var de som min syster höll nära sig och stoppade näsan i ibland. Mina barn säger att mina kläder luktar mig och att jag luktar gott.

Ja, den egna speciella doften är ju (oftast) inget att maskera egentligen! Det är ju ibland så att när partnern eller anhörig på annat vis dör så är det doften man minns lätt och faktiskt också saknar. t.ex. huvudkudden min man hade luktade honom, babyfilten och babykläderna som systersonen hade under hans endast 10 dagar i livet var de som min syster höll nära sig och stoppade näsan i ibland. Mina barn säger att mina kläder luktar mig och att jag luktar gott.
Här tänker jag på mamma när jag känner doften av chanel no7 :o:D

Men du har såklart rätt, de flesta man känner har nog en särskild doft som man inte tänker på förrän man känner den och genast tänker på den personen :love:

Håller med här.

Det var dock knappast underlivssvett hon doftade kan man tänka sig, snarare tvätt/sköljmedel eller duschtvål/hudkräm eller deo/parfym eller en kombination av flera.

Det var dock knappast underlivssvett hon doftade kan man tänka sig, snarare tvätt/sköljmedel eller duschtvål/hudkräm eller deo/parfym eller en kombination av flera.
Haha, nä verkligen inte :p
Men jag berättade det mera i samband med sin egen doft, alltså hela kroppen och inte bara en del. För det var faktiskt hennes egen doft (det finns ju folk som doftar lite extra mera än andra) och med det att jag tyckte att hon luktade gott, menade jag bara att man inte ska behöva skämmas för sin egen doft! :)

Så du menar att det omöjligen kan ha varit hennes egen lukt/doft som Asko tyckte så mycket om?

Haha, nä verkligen inte :p
Men jag berättade det mera i samband med sin egen doft, alltså hela kroppen och inte bara en del. För det var faktiskt hennes egen doft (det finns ju folk som doftar lite extra mera än andra) och med det att jag tyckte att hon luktade gott - menade bara att man inte ska behöva skämmas för sin egen doft! :)
Ah, se där! Du hann före.

KL

När jag var på intensivutbildning till väktare (6v) så var det hutlöst mycket teori de första 2v. Vi satt alltså bara med benen i kors 8h / dag. Aldrig före, och hittintills inte efter, så har det hänt, men där och då så fick jag illaluktande flytningar. Odören gick genom trosor och byxor. Jag kände själv hur det luktade och skämdes! Hoppades innerligt att ingen annan märkte det. Jag köpte faktiskt trosskydd med blomdoft och det räddade mig på utbildningen. Ingen odör kändes alls. Jag kan inte påstå att parfymdoften i trosskyddet var någon höjdare, men allt var bättre än alternativet.

Självklart så tvättade jag mig och bytte underkläder varje dag. Jag har ingen aning om vad flytningarna berodde på, troligen obalans pga instängdhet. Flytningar med tillhörande doft upphörde någon gång under den näst sista veckan avsig självt.

Olika människor har olika kroppar med olika "behov". Jag var glad att dessa trosskydd fanns när jag behövde dem.

Jovisst har alla människor sin egen doft, men väldigt få har så kraftig egendoft att den sätter sig i kläderna och inte så många duschar utan att använda nån form av doftande tvål/creme eller tvättar sina kläder utan tvättmedel.

Jag har också en väldigt god egen doft enligt de som sniffat på mig och mina kläder, som är bara min men den är en kombination av mig/mitt tvätt & sköljmedel, mitt schampo & balsam och den dushcréme och hudlotion jag använder.

Fast
Jovisst har alla människor sin egen doft, men väldigt få har så kraftig egendoft att den sätter sig i kläderna och inte så många duschar utan att använda nån form av doftande tvål/creme eller tvättar sina kläder utan tvättmedel.

Jag har också en väldigt god egen doft enligt de som sniffat på mig och mina kläder, som är bara min men den är en kombination av mig/mitt tvätt & sköljmedel, mitt schampo & balsam och den dushcréme och hudlotion jag använder.

Samtidigt då just illaluktande flytningar, som vissa människor får så snart det är instängt, är en av de lukter som kommer även om hygienen är god och som sätter sig just i kläderna. Går givetvis bort vid tvätt, men det kan ju vara lättare använda deo/parfmerade trosskydd än duscha och byta kläder på lunchen t ex. Dessutom får man mindre frågor..

Jag har som sagt aldrig haft såna problem själv, men jag inser att för en del, kanske rent av många(?) kan det vara ett problem, både känslomässigt och doftmässigt och om då det finns produkter som kan hjälpa så är det ju bara bra kan jag tycka.

Jag hör ju inte till de som ondgör sig över trosskydd/bindor som doftar eller intimdeo om det hjälper människor som har behov av sådant. Jag ser nyttan av sådant även om jag inte behöver det själv alltså.

KL

När jag var på intensivutbildning till väktare (6v) så var det hutlöst mycket teori de första 2v. Vi satt alltså bara med benen i kors 8h / dag. Aldrig före, och hittintills inte efter, så har det hänt, men där och då så fick jag illaluktande flytningar. Odören gick genom trosor och byxor. Jag kände själv hur det luktade och skämdes! Hoppades innerligt att ingen annan märkte det. Jag köpte faktiskt trosskydd med blomdoft och det räddade mig på utbildningen. Ingen odör kändes alls. Jag kan inte påstå att parfymdoften i trosskyddet var någon höjdare, men allt var bättre än alternativet.

Självklart så tvättade jag mig och bytte underkläder varje dag. Jag har ingen aning om vad flytningarna berodde på, troligen obalans pga instängdhet. Flytningar med tillhörande doft upphörde någon gång under den näst sista veckan avsig självt.

Olika människor har olika kroppar med olika "behov". Jag var glad att dessa trosskydd fanns när jag behövde dem.
Den här stigmatiseringen är det som jag tycker är lite ledsamt, att vi liksom aldrig får lukta, det är nästan det värsta som finns. Svett, dålig andedräkt, fisar, underlivslukt (tex den där lite syrliga som dyker upp när det är någon obalans), det är nästan det pinsammaste som finns när man "stinker". Samtidigt så tycker vi om stalllukt, vilket nästan helt består av bajslukt. Så det stämmer egentligen inte att vi bara vill ha de här blommiga, fruktiga "fräscha" dofterna. Jag tex tycker jättemycket om den där kåldoften som är kring koloniodlingar, trots att den i högsta grad tangerar fislukt och samma sak så kan jag älska doften av svavel.

+ din egen kroppsdoft med feromoner och allt. För jag kan lova dig att om man skulle sätta hundsök på dig någon gång så är det inte ditt schampo den kommer att söka upp.

Efter att ha läst tråden och funderat lite så tycker jag hela den här räddslan/oviljan att lukta är lite ledsam. Jag menar vi luktar ju vi är liksom inte doftlösa det är som att kämpa mot sig själv att försöka vara det. Minsta lilla som tyder på att man skulle kunna vara mänsklig skall döljas. Vi ska bara dofta rosor och jordgubbar :(...
Jo exakt.

Och för att dra det till sin extrem så finns ju de som tar tag i problemet i sin rot så att säga.

http://islamqa.info/en/45528

Sorry att länken blev från en religion som inte stödjer fenomenet egentligen. Men det var den jag hittade. Hade ett minne från en serie (fransk för vuxna om ett livsöde) med omskärelse jag läste som liten- för annars luktar ju kvinnan fisk.

Lägg ihop att banka i tonåringar rädsla för dålig lukt med rekl för fittdeo -med att banka i dem snygga blygdläppar och se vart det kan sluta. (Egentligen sannolikt i realiteten med sämre lukt men ändå.).

Den här stigmatiseringen är det som jag tycker är lite ledsamt, att vi liksom aldrig får lukta, det är nästan det värsta som finns. Svett, dålig andedräkt, fisar, underlivslukt (tex den där lite syrliga som dyker upp när det är någon obalans), det är nästan det pinsammaste som finns när man "stinker". Samtidigt så tycker vi om stalllukt, vilket nästan helt består av bajslukt. Så det stämmer egentligen inte att vi bara vill ha de här blommiga, fruktiga "fräscha" dofterna. Jag tex tycker jättemycket om den där kåldoften som är kring koloniodlingar, trots att den i högsta grad tangerar fislukt och samma sak så kan jag älska doften av svavel.

Fast när jag talar om illaluktande flytningar är det inte den syrliga doften jag menar. Utan den som luktar rutten fisk som bäst.. Jag tror extremt få människor på minsta vis uppskattar den. Jag gör det inte på mig själv - och inte på andra heller. Det ligger i samma kategori lukter som "gammal urin", dvs bara rakt igenom äckliga doftmässigt. Det finns andra dofter av olika slag jag inte tycker om (t ex vanilj) men där är det just inte tycka om, personlig preferens och inte doften i sig. Men vissa kategorier dofter är det nog verkligen ingen som tycker om.

Jag har som sagt aldrig haft såna problem själv, men jag inser att för en del, kanske rent av många(?) kan det vara ett problem, både känslomässigt och doftmässigt och om då det finns produkter som kan hjälpa så är det ju bara bra kan jag tycka.

Jag hör ju inte till de som ondgör sig över trosskydd/bindor som doftar eller intimdeo om det hjälper människor som har behov av sådant. Jag ser nyttan av sådant även om jag inte behöver det själv alltså.
Jo man önskar såklart att bara de som känner att de skulle behöva det skulle använda det. Haken är väl att med lite reklam kommer nog hela populationen flickor 11-30 känna behovet rejält. Oavsett om de märkt av det tidigare (fast iofs i en perfekt värld skulle de ha så gott självförtroende att det inte var så.)

Mamma är känslig för lukter, eller märker konstgjorda. Sist hon var i USA hävdar hon att det luktade parfym överallt, kändes redan på flygplatsen. Tillbaka i Europa luktade allt unket och svett. Så man kan ju gå hur långt som helst i sitt behov av parfym. Det finns verkligen inget som säger att en persikofärgad pudel ska behöva lukta hund eller en isabellfärgad häst med rosa lindor häst, eller ett stall stall.

KL

Fast här har vi då ett problem. Du identifierade orsaken till lukten och täckte över den. Att täcka över lukten löser inte problemet. Det är lite det som är problemet som redan har nämnts: om det luktar illa från fittan är det för att någonting är fel. Då behöver man finna orsaken och gå till botten med problemet, inte täcka över luktan.

En vuxen sansad kvinna kan säkert göra detta. För tonårstjejer som kanske inte har så jäkla stor koll på läget är den enklaste lösningen att täcka över lukten. Ända tills hon har sådana problem att det svider, kliar eller gör ont på något annat sätt.

Dessutom riskerar man ju att vi i förlängningen hamnar i att allt som inte luktar intimdeo luktar "illa". Vi ska tycka att våra kroppar är lite äckligare än vi redan gör.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka