Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

@niphredil tihi, du fnissar till och med som Barbie!

Ja blå mens är lite spännande, varför visas den som blå i reklamerna? Är det stötande att mensen är röd? Följdfråga: är det stötande att blod är rött?

Så skulle jag göra om det inte vore för det faktum att jag ser ut som Barbie där nere. Mycket praktiskt! Skulle jag ha mens skulle den vara blå, och när jag rakar benen gör jag det trots att tihi jag inte hade nåt hår där från början.

Rakar du benen i grupp på ett stenblock sjungandes "aaajm your veeenuuuus, desiiireee"?

Annars är det fejk.

När det är varmt svettas jag i pannan. Kommer det en panndeo för det? Dessutom svettas jag i nacken. Nackdeo? Och i knävecken. Knädeo? Under brösten, massor! Bröstdeo?

Den som tror att en sån här produkt bara råkar handla om just underliv, att det är eftersatt område när det gäller illaluktande svett, tror jag lurar sig själv.

Jag har mig veterligt aldrig någonsin hört en kvinna beklaga sig över svettlukt i underlivet. När någon pratat om äckligt lukt från underlivet har det handlat om lukt från slidan.

Jag har. Flera gånger. Min karl bryr sig inte alls men jag AVSKYR att jag toksvettas och det luktar. Det är alltså svett det luktar, inte från underlivet. Mitt underliv är kollat och det är inga problem där. Men svetten luktar. Svetten är blöt. Svetten luktar genom byxorna. Visst, går ju fint om man har nära till dusch och rena kläder - men annars inte superkul att lukta illa. Med det inte sagt att jag tänker handla mig en intimdeo - men beklagat mig över svettlukt i underlivet har jag gjort flertalet gånger.

Riktigt så starka är de inte här men jag fick hem prov på en binda med tillhörande tvättservett en gång. Och vad servetten sved!!

Jag blev så glad när jag hittade de där! Jag är annars känslig men hade inga problem med servetten och så skönt att kunna fräscha till lite ifall man inte var hemma och nära till en dusch. Annars mådde jag illa av lukten. Blä. Så jag tyckte det var en himla bra idé. Tur alla är olika!

Jag blev så glad när jag hittade de där! Jag är annars känslig men hade inga problem med servetten och så skönt att kunna fräscha till lite ifall man inte var hemma och nära till en dusch. Annars mådde jag illa av lukten. Blä. Så jag tyckte det var en himla bra idé. Tur alla är olika!
Absolut, jag gillade tanken (tänk festival och mens.. Inte kul). Svedan var dock hemsk.

Lite OT, men mina dvärgpudlar behöver torkas i rumpan ibland. (Pudelpälsar är till för att göra snoffsiga frisyrer av, inte för att vara praktiska.) Eftersom jag ville ha något milt köpte jag våtservetter för babyrumpor. Eftersom jag 1) är åttondels smålänning och det kommer fram ibland och 2) skulle ha dem till en hund, köpte jag billigaste sorten.

Men hjälp - parfymerade var bara förnamnet, jag skulle inte vilja ha dem i samma rum som en bebis! När till och med produkter för spädbarn ska lukta parfym kan inget förvåna!
Ååååh, bebis som luktar så gott, alldeles nyfödd (nåja, nääästan, badad första gången då ;) ), som man luktar på massor!

@niphredil tihi, du fnissar till och med som Barbie!

Ja blå mens är lite spännande, varför visas den som blå i reklamerna? Är det stötande att mensen är röd? Följdfråga: är det stötande att blod är rött?
Det är bara för att rött kan tolkas som en tjejfärg och allt ska vara så hen-aktigt att inget får vara riktat mot något kön ;) Att de valde blå är bara för att det INTE kan tolkas manligt eftersom det ska föreställa mens! :D

Jag tycker faktiskt att doften när man blivit lite kåt luktar gott på sitt speciella sätt :angel: Nej tack till deo där! Och nyduschad/fräsch luktar den ju ingenting.

Det har väl hänt att jag tyckt någon gång att det luktat lite väl starkt (inte illa men typ mycket) men då tar jag helt enkelt parfym utanpå byxorna, inte svårare än så tycker jag. Ingen tar väl av mina byxor och ber om att få lukta på mina trosor :rofl:

Jag, som överviktig, får ibland problem med lukt från ljumskarna, men då handlar det om att jag fått svamp där, inte vanlig svett. Då kör jag en kur med svampmedel (nej inte sån för underlivssvamp utan annan) så blir det bra sen. Tror inte en deo hade varit nyttigt att köra på när man har de problemen. Då tror jag mer på medel mot svamp eller typ talk som förhindrar att det blir så fuktigt och instängt.

Jag kan tycka att det vore konstigt att det luktar parfym från underlivet. Jag hade regerat och undrat om det hade luktat parfym från en mans underliv. Visst det ska inte lukta svett, men naturellt. Hellre då att man bara fräschar upp sig med en våtservett eller nåt.

Men som sagt, de som har stora problem med lukt från ljumskarna borde kolla så de inte fått svamp. Det är ju trångt och varmt där, samma under bysten om man har stor och tung byst.

*Har inte läst hela tråden*

Det må vara så att en del kvinnor har problem med att de svettas mycket i ljumskar/fittområde och därför gärna vill ha en antiperspirant (antar jag för att bara försöka täcka över lukten kan ju ge mer eller mindre lyckade resultat). Ska man täcka över lukt ser jag ju hellre att man som Asko skrev tidigare att man kan spraya något som luktar gott på byxorna. Så slipper man utsätta den känsliga huden för några onödiga ämnen.

Jag tror dock inte att gruppen kvinnor som har massiva svettproblem i fittområdet utgör ett särskilt stort kundunderlag utan jag tror ju att företaget som utvecklar dessa produkter riktar sig till alla kvinnor (precis som de som tillverkar parfymerade bindor riktar sig till alla kvinnor). Jag tror dessutom att det är många unga kvinnor som kommer använda sig av denna produkt helt i onödan.

Ja, jag svettas också mellan benen men för tusan... om någon ska dit med näsan vaskar jag ju av mig innan.

Så ja, jag håller med om att man blir matt och lite gråtfärdig av detta påhitt.

På nåt sätt är trosskydden mer äckliga än vanliga, eftersom de inte täcker menslukten, utan blandar sig med den. Resultatet är vidrit. Sen tycker jag att det är skrämmande att sätta parfym i underlivet. Det kan ju aldrig vara bra, liksom.

(jag gillar alltså inte vanliga trosskydd heller, tycker de är svettiga och bara äckliga. Menskopp :love:)

Annars kanske man kan prova att göra en egen deo, som ska neutralisera svetten. Antar att den eteriska oljan bör kunna uteslutas...

Recept på hemgjord effektiv deodorant

Det är snabbt och enkelt att göra egen deodorant. Det tar kanske max 5 minuter.

Deodoranten funkar verkligen!!! Den funkar även på människor som svettas relativt mycket.

Ingredienser:

2 msk bikarbonat.
1 toppad msk stärkelse (Maizena eller Potatismjöl).
1 msk kokosolja
5 droppar eterisk olja.

Gör såhär:

1. Blanda alla ingredienserna.
2. Deodoranten är färdig att användas!!

Tänkte prova den själv (dock inte i underlivet) :p

Jag använder faktiskt parfymerade trosskydd. Första gången var det ett felköp. De luktade bara svagt så jag testade (känsligt underliv). Och sen dess köper jag med flit de parfymerade.

Varför? För att jag har väldigt rikliga flytningar vid ägglossning och måste ha trosskydd då. Alt är genomblöta trosor och tom jeans. (Dessutom luktar det apa mot slutet av dagen, huden blir irriterad av att det är fuktigt hela tiden osv).

De parfymerade trosskydden gör att det inte luktar minsta lilla ens om jag pga jobbet inte kunnat byta på en hel dag. Oparfymerade kunde det lukta i sådana lägen. Alltså lukta "ut till omgivningen", inte bara om trosskyddet.

Den lilla, lilla parfymeringen gör alltså stoor skillnad för mig.

Och jag har hittat trosskydden i alla affärer, inkl små lokala ICA etc. Så många av er har nog bara missats, de saluförs ju inte på något speciellt vis

Always, gör parfymerade trosskydd, bindor och inkontinensskydd. De har actipearls i alla sina produkter vad jag förstår.
Och om det kan man ju tycka...tja...vad man vill då. Jag kan tycka rent hälso och miljömässigt i allra första hand att det är förkastligt, principfrågan är underordnad dessa tycker jag. Jag förstår att ni/de flesta upprörs av principen, men som tidigare sagt - jag kan se en poäng med produkten då.
Man kan lätt tro att ett företag som gör dessa antiodörbindor har ett visst attitydsansvar med sina produkter och att då standardtillverka produkterna som odörkillers känns lite magstarkt.

Men samtidigt gör Always denna film/reklam som jag tycker är förjävla bra:

Ibland undrar man om höger hand är helt ovetande om vad vänster hand gör. Det är ju samma företag liksom.

Jag tycker också att filmen är bra, och det är ju ett oerhört smart drag att skaffa sig ett alibi när det man producerar egentligen inte är så himla bra för t ex miljön.

Jag tycker också att filmen är bra, och det är ju ett oerhört smart drag att skaffa sig ett alibi när det man producerar egentligen inte är så himla bra för t ex miljön.
Jag är inte så lättköpt på konspiratoriska affärsstrategier, jag tror helt enkelt att även multinationella företag precis som små kan ha lite för många divisioner, målplaner och strategier för att kunna få enhetlighet i alla riktningar.

Efter att ha läst tråden och funderat lite så tycker jag hela den här räddslan/oviljan att lukta är lite ledsam. Jag menar vi luktar ju vi är liksom inte doftlösa det är som att kämpa mot sig själv att försöka vara det. Minsta lilla som tyder på att man skulle kunna vara mänsklig skall döljas. Vi ska bara dofta rosor och jordgubbar :(...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama