Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

Men vid inkontinens handlar det ju om urin och hygien. Inte svettkörtlar.

Den som försöker parfymera över urindoft blir nog väldigt besviken, för inget är vidrigare.

Det finns gott om kvinnor som lider av läckage, droppinkontinens som har problem med att de inte vill lukta urin.

Fast lösningen på det problemet - och jag kan lätt föreställa mig att jag skulle just lida om jag hade det/när jag får det - är väl inte en väldoftande spray över alltsammans, utan ett smart, absorberande skydd? (Länge sedan jag arbetade med andra människors hygien, men då var skydden inte smarta, utan gräsliga, otympliga och allmänt förnedrande historier.)

Men vid inkontinens handlar det ju om urin och hygien. Inte svettkörtlar.

Den som försöker parfymera över urindoft blir nog väldigt besviken, för inget är vidrigare.
Fast jag tänker mig att urindoft inte alltid handlar om dålig hygien, utan om att inte ha möjlighet att byta inkontinensskydd så snart det kommit en droppe. Många har arbeten som innebär att de inte kan byta på et pr timmar.

Fast lösningen på det problemet - och jag kan lätt föreställa mig att jag skulle just lida om jag hade det/när jag får det - är väl inte en väldoftande spray över alltsammans, utan ett smart, absorberande skydd? (Länge sedan jag arbetade med andra människors hygien, men då var skydden inte smarta, utan gräsliga, otympliga och allmänt förnedrande historier.)
Idag är alla skydd smarta skydd. Nåja, kanske inte de billigaste, men de flesta har kärna. Men det kan ju jag säga som höll på att förblöda i höstas, att blodsdoften nådde min näsa långt innen den nådde någon annan trots smart skydd, och hade det gällt urindoft, hade jag helt klart stängt in mig i en städskrubb och stannat där.

@honung Jag har haft stora problem med ansträngningsinkontinens och jag skulle inte säga att parfymerade produkter gör någon skillnad. Eller det hade inte gjort för mig. Jag blev toknojig och det tog ett långt tag efter operation innan jag slutade sniffa trosor vid toabesök, för att se om jag var tvungen att byta, samma med byxor. Hade jag haft parfymerade produkter hade jag nog varit ännu nojigare eftersom jag inte hade kunnat dubbelkolla på samma sätt, om parfymen stör luktsinnet. Och Tena hjälper riktigt bra faktiskt. (Sedan finns det även andra hjälpmedel om operation inte är aktuellt.)

Som någon som har hyperhidros och svettas kopiösa mängder i bland annat ljumskar och skrev, tycker jag att det luktar bullshit om svettargumentet. Det är jobbigt med svettfläckarna på kläder och sittytor, och obekvämt med fukten, men jag har aldrig någonsin besvärats av någon lukt från skrevsvetten, lika lite som min ryggsvett eller min pannsvett eller för den delen min knäveckssvett luktar. Visst vore det fantastiskt om nån mirakelprodukt kunde lösa svettproblemen, men det jobbiga med svetten är just svetten, inte lukten.

Enligt vad som står så är den väl tänkt stoppa/minska svettningar och alltså borde den väl hjälpa de som svettas mycket även om de inte själva besväras av någon svettdoft. Mindre svett = mindre svettfläckar på kläder och sittytor och för de som både svettas och luktar svett så hjälper den ju också; mindre svett = mindre doft.

Har inget av problemen själv men kan tänka mig att det finns de som besväras av antingen eller, eller både och och för dessa kan det faktiskt vara en produkt som hjälper.

Men parfymerade trosskydd har ju funnits i hur många år som helst utan att nån har reagerat?

http://www.libresse.se/vara-produkter/libresse-showroom/normal-deo-fresh/

alldays-fresh-normal-30-st-2-0.jpg

Jag har köpt i misstag. Det var nån sorts kamomilldoft. Fast jag föredrar min egna lukt faktiskt.
Det luktar så äckligt med parfymerade bindor/trosskydd! Sån äcklig blomsötaktig lukt!

När jag svettats i ljumskarna så att trosorna är blöta så luktar det inget annat än blöta trosor, som blöt tröja eller byxor, men då förutsätter jag att man är ren alltså. Gammal svett luktar säkert.

Jag tycker att jag luktar mensblod även om jag har just duschat, just bytt trosor, just bytt binda och varit noga med hygienen, men jag tror det är lite psykiskt, det har ju alltid varit så att man inte pratar om mens typ, lite tabu och Gud nåde den som luktar!!! :eek:

Medan pungsvett skyltas det om och pratas om på samma vis som svett under armarna osv. Men mens ska vara något onämnbart, något man inte ens viskar om. Trots att vi alla vet att kvinnor (vanligtvis) har mens varje månad, ägglossning varje månad och en del har pms varje månad. Liksom att män har pungsvett. För det mesta.

Jag har ett jobb där tillgång till dusch och rinnande vatten i vissa perioder är helt obefintlig. Det som erbjuds är tvättservetter a la Babywipes eller en vattendunk och ett tvättfat. Är man ambitiös kokar man vatten för att det inte ska vara iskallt.
Så jag ser ett behov av detta för mig själv i vissa perioder när situationen så kräver.
Dock ser jag inget behov av det till vardags eller under min fritid.

Det rådet med parfymen minns jag faktiskt. Gräsligt, upprörande och tragiskt.
I övrigt kan jag inte tänka mig ETT enda tillfälle då en kvinna över huvud taget skulle vara i någon form av behov av denna idiotiska produkt.
Håller man hygienen (med sunt förnuft) och har ett "friskt" underliv så finns det ingen lukt att dölja. Den naturliga doften finns av en anledning, och ska inte ersättas med något syntetiskt.
Skulle någon (partner) be mig använda intimdeo p.g.a lukt har han i alla fall inget där att göra.

Oh, jag kan komma på ett. Jag tog bort cellförändringar för en tid sedan och efter det blev det någon obalans som luktade apa (yes, jag sökte för det och fick beskedet att jag skulle härda ut). En deo är precis vad jag önskade mig då, dock ville jag ju blockera könsdoft vilket de hävdar att man inte gör men med en rejäl dos parfym i deon så... Heh :p

En sak jag funderar över är dock hur roligt det är att gå till sängs med någon som använt denna. Jag personligen gillar ju att min sambo luktar man när vi ska ligga. Jag kan tycka att det är lite trist även med hans deo han har under armarna så jag har svårt att se att jag skulle uppskatta att han parfymerade pungen med. Då är det slut på blow jobs här kan jag säga. Inte för jag uppskattar om han luktar pungsvett heller men allvarligt, parfympung? Nej tack.

Diskussonen runt parfymerade bindor har ju gått het på vissa ställen, jag handlar på stora varumarknader men har inte hittat dem någonstans, så jag tror inte det har slagit särskilt hårt.

Avskyvärd produkt.

Litte off topic, men ... Jag köper ett toapapper som jag SVÄR på plötsligt blivit parfymerat! Det doftar ... gurka! I USA är toapapper ofta parfymerat och jag har alltid tyckt det varit så urlarvigt. Även bindor etc är parfymerade. Nu inser jag att ett känt svenskt toapappersmärke också har doft. Ingen direkt parfymdoft utan just - gurka! Rätt trevlig doft, men ändå.... På toapapper?????

En sak jag funderar över är dock hur roligt det är att gå till sängs med någon som använt denna. Jag personligen gillar ju att min sambo luktar man när vi ska ligga. Jag kan tycka att det är lite trist även med hans deo han har under armarna så jag har svårt att se att jag skulle uppskatta att han parfymerade pungen med. Då är det slut på blow jobs här kan jag säga. Inte för jag uppskattar om han luktar pungsvett heller men allvarligt, parfympung? Nej tack.

Precis det där funderade jag på också, vad tänker egentligen män om det här? Den generella känslan bland mina sexpartners är att de TÄNDER på fittlukt. (Men nu var det ju inte fittlukten som skulle maskeras, utan svettlukten? Jag sällar mig till skaran som aldrig doftat någon svettlukt från de regionerna dock, så jag är skeptisk.)
Så vem är det egentligen man vill dofta ros för? :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka