Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo det behöver du om du skall komma vidare i ridningen.Jag vill veta varför, men jag vill inte ha en lååång förklaring om muskler som går hittan och dittan. Som förklaring för mig räcker: "För att bli en bättre ryttare" eller "För att hästen ska jobba korrekt" jag behöver alls inte veta hur korrekt är in i minsta detalj...
Dvs bullar ut magen åt vänster, sänker höger rygghalva och är nöjd och glad.
Fast mandalaki var kanske ganska nöjd och glad innan de här trådarna dök upp, hon också?!
Sedan är det också så att de bästa instruktörerna både kan inse vilken typ av elev de har att göra med och förmår smyga in lite varför även till en elev som är ganska oemottaglig för detta (som tex jag). Tyvärr är det inte något alla behärskar dock...
Därför att om en viss häst behöver metod C, så kan metod A eller metod B förstöra så mycket på vägen att när man väl kommer fram till metod C, så räcker inte det utan då så behöver man metod F + H + K, för att få till det. Men innan man kommer dit så har man provat metod D och metod E också, och då så är inte metod F + H + K heller tillräckligt längre....Ja visst kan man göra så. Men jag förstår inte varför man inte kan göra som vi gör under utbildningen till flygledare. Dvs lära sig flera olika paket av "lösningar" och sedan kombinera dem som det passar på just den hästen man rider. (eller trafikstockning som man ska lösa)
Om problemet tex är att få trav så har man olika lösningar på det. Man kan prova A först, fungerar inte det så kan man testa B också och sedan C osv.
Om man som elev har högre ambitioner i sin ridning än att kunna ratta färdiga hästar, så måste man nog ta ett eget ansvar för att kunna tillgodogöra sig den information som man får. Oavsett i vilket paket som den kommer.Sedan är det också så att de bästa instruktörerna både kan inse vilken typ av elev de har att göra med och förmår smyga in lite varför även till en elev som är ganska oemottaglig för detta (som tex jag). Tyvärr är det inte något alla behärskar dock...