Inte stå i kallvatten för ofta?

Sv: Inte stå i kallvatten för ofta?

det är ingen fara med att kyla i 20 min.
men vilket slöseri på vatten!! det finns anrda metoder!!!! isklabbar i fodral(typ benskydd), kyl lera, isbalsam, kyl liniment....
tänk på att det finns folk i världen som inte ens har 1liter vatten om dagen per capita....:cry: :crazy:

Tror du verkligen på allvar att kylgelé/liniment är en mer miljövänlig lösning? Gissa du hur mycket kemikalier, tillverkningeenergi och transporter som behövs för det...

Kyla med rinnande vatten är garanterat det mest miljövänliga, framförallt när det (som på de flesta gårdar) kommer från egen brunn...

Säger detsamma. Naturligt är självklart bäst.

det är därör jag förutspråkar för isklabbar igentligen... de antra var bara förslag.

och dessutom så där jag bor, har de flesta kommunalt vatten!

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 972
Senast: lewellyn
·
A
Hästhantering Hej! Finns det någon som har något enastående tips på hur man ska ta sig till när man har en häst som bokstavligt talat är livrädd...
2
Svar
37
· Visningar
4 202
Senast: annnaa
·
C
Ekonomi & Juridik Luddig rubrik kanske, men jag skulle vilja ha lite input och åsikter. Har en 10 årig häst som inte presterat ngt, och som även har en...
2
Svar
26
· Visningar
4 213
Senast: Ramona
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar