Inte så anonymt på Mr Koll...

Lupino

Trådstartare
Jag söker ibland på mig själv på Mr Koll och kan konstatera att den som gör sökningen inte alltid är så anonym som den kanske tror... Jag känner bara en i staden X och när det står att någon från staden X har sökt på mig så blir det inte så svårgissat 😂.

Jag bor i Stockholm och de skriver även där ut område personen som sökt bor i och även här blir det åtminstone ett fåtal personer som kan ha sökt på mig för vissa områden.

Söker ni på Mr koll av nyfikenhet på andra och har ni tänkt på det här?
 
Jag var tvungen att söka på mig själv nu. Klickade in på en granne och trots att vi bor i samma hus har vi sjuuuukt olika medelinkomst och inkomstpoäng för området vi bor i.
Såatteh, jag vet inte jag, tar nog sidan med en rejäl skopa salt alldeles oavsett :D
 
Men ja, för att svara på frågan så kan jag ju gissa mig till en del som kan tänkas ha kollat upp mig baserat på stad, om de uppgifterna ens stämmer :p
 
Jag känner bara en i staden X och när det står att någon från staden X har sökt på mig så blir det inte så svårgissat 😂.
Jag bad alla mina kollegor söka på mig nu, bara för att kolla, och det står fortfarande att bara en person i Stockholm sökt på mig så det där tror jag inte ett dugg på att det stämmer. Och då sökte mina kollegor både från jobbdatorerna och från sina egna mobiler. Eftersom vi befinner oss i Falköping borde det ju komma upp efter en stund att de flesta som sökt på mig bor här, men det gör det alltså inte. Undrar hur ofta de uppdaterar tjänsten?
 
Jag bad alla mina kollegor söka på mig nu, bara för att kolla, och det står fortfarande att bara en person i Stockholm sökt på mig så det där tror jag inte ett dugg på att det stämmer. Och då sökte mina kollegor både från jobbdatorerna och från sina egna mobiler. Eftersom vi befinner oss i Falköping borde det ju komma upp efter en stund att de flesta som sökt på mig bor här, men det gör det alltså inte. Undrar hur ofta de uppdaterar tjänsten?
Varje dag tror jag? Kolla imorgon vad som står
”Popularitet
Xx är inte mer eftersökt än andra. Under den här månaden, fram till igår, har vi visat information om henne 1 gånger.”
 
Jag söker ibland på mig själv på Mr Koll och kan konstatera att den som gör sökningen inte alltid är så anonym som den kanske tror... Jag känner bara en i staden X och när det står att någon från staden X har sökt på mig så blir det inte så svårgissat 😂.

Jag bor i Stockholm och de skriver även där ut område personen som sökt bor i och även här blir det åtminstone ett fåtal personer som kan ha sökt på mig för vissa områden.

Söker ni på Mr koll av nyfikenhet på andra och har ni tänkt på det här?

....Visste inte vad det var för något och sökte på mig själv nu... Haha, smidigt med övervakningssamhället. :o:laugh:
 
Mrkoll har inte så bra koll. En granne har enligt mrkoll flyttat in för 9 år sedan men det stämmer inte eftersom jag flyttade in 2003 och då bodde han redan här.
En annan granne flyttade in för 16 år sen enligt mrkoll men det stämmer inte heller, han bodde också här innan jag flyttade in.
 
Det Mr koll dock är bra på är telefonnummer. Av någon anledning listar de oftare telefonnummer när de andra saknar, och ofta korrekta sådana.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 509
Senast: sjoberga
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 625
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
13 554
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Varje dag scrollar jag smått desperat fram och tillbaks bland jobbannonserna, bara för att konstatera: “nähä - inget passande idag...
Svar
9
· Visningar
1 500
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp