Inte nu igen!?

C

Curly

Startar en ny tråd istället för den gamla "jobbig väntan"-tråden.

Nu är alltså mensen sen igen! Det första jag tänker nu är inte att jag är gravid. Det första jag tänker är att den är oregelbunden igen. Är på nionde försöket nu. Mensen kom ju två veckor försent i november, sen kom den lagom till jul som den skulle med 33-dagars cykel. Då trodde jag det där tvåveckorshoppet i november nästan bara var en engångsgrej med tanke på att jag varit bortskämd med regelbunden cykel med undantag för en gång i juni sen jag började räkna dagar i maj samt en annan gång med nån dags diff bara. Det enda jag märkt den senaste veckan är att jag varit ovanligt kissnödig ofta. Inatt fick jag t o m gå upp och kissa vilket jag aldrig gör annars och i helgen vaknade jag tidigt och var kissnödig vilket jag heller inte brukar. Sen kan det ju ha att göra med att jag börjat dricka lite te den senaste tiden, men jag dricker inte mycket. Inte mer än max nån kopp om dan, liksom kaffet jag druckit i ungefär samma mängd innan.

Skulle väl fått mensen i lördags ungefär, men inga spår än. Ingen värk heller så tyvärr gissar jag att kroppen lever rövare denna gången också. Har inga test hemma så jag skiter i att testa. Får försöka vänta och se vad som händer. Synd att man inte kan styra tankarna för så fort man är lite sen nu, även om jag är härdad med att vänta på att bli gravid, så kommer tankarna igång direkt!

Var bara tvungen att skriva av mig lite... i väntan på nåt. Hela tiden tänker jag: "har jag inte kissat ovanligt ofta idag?!", "jag känner ju inget, men det finns ju de som inte känner något förrän långt in i graviditeten". Såna tankar är så jobbiga och jag försöker att inte tänka dem, men de kommer ändå.

Nån annan som är frustrerad över sånt nu?

Sv: Inte nu igen!?

Kan bara säga att när jag väl blev gravid kände jag INGET alls förrän i vecka 6-8 då jag blev lite mera kissnödig och det är allt. Har inte mått illa, brösten har varit som vanliga i stort sett. Man behöver inte känna ngt för att vara gravid. Är nu i vecka 16 och det ända som märks är väl att magen är större.

Vet dock hur du känner med det här att tro NU är jag gravid - och sen inte vara det. Dock har jag ganska kort cykel på ca 26 dagar och aldrig sen mer än max ett par timmar men ändå hinner hoppet komma.

HOppas det lyckas för dig.

kram Javan

Tycker allt att du ska testa ändå, så vet du ju sedan! ;)
Själv är jag på dag 30, men har haft så långa cykler de senaste månaderna att det nog är en vecka kvar till mens, minst... :crazy:

Men testa ändå, det är ju bara att gå och plåga dig själv om du inte gör det.

Jag hoppas verkligen att du får ett + snart, det är du värd! :)

Startar en ny tråd istället för den gamla "jobbig väntan"-tråden.

Nu är alltså mensen sen igen! Det första jag tänker nu är inte att jag är gravid. Det första jag tänker är att den är oregelbunden igen. Är på nionde försöket nu. Mensen kom ju två veckor försent i november, sen kom den lagom till jul som den skulle med 33-dagars cykel. Då trodde jag det där tvåveckorshoppet i november nästan bara var en engångsgrej med tanke på att jag varit bortskämd med regelbunden cykel med undantag för en gång i juni sen jag började räkna dagar i maj samt en annan gång med nån dags diff bara. Det enda jag märkt den senaste veckan är att jag varit ovanligt kissnödig ofta. Inatt fick jag t o m gå upp och kissa vilket jag aldrig gör annars och i helgen vaknade jag tidigt och var kissnödig vilket jag heller inte brukar. Sen kan det ju ha att göra med att jag börjat dricka lite te den senaste tiden, men jag dricker inte mycket. Inte mer än max nån kopp om dan, liksom kaffet jag druckit i ungefär samma mängd innan.

Skulle väl fått mensen i lördags ungefär, men inga spår än. Ingen värk heller så tyvärr gissar jag att kroppen lever rövare denna gången också. Har inga test hemma så jag skiter i att testa. Får försöka vänta och se vad som händer. Synd att man inte kan styra tankarna för så fort man är lite sen nu, även om jag är härdad med att vänta på att bli gravid, så kommer tankarna igång direkt!

Var bara tvungen att skriva av mig lite... i väntan på nåt. Hela tiden tänker jag: "har jag inte kissat ovanligt ofta idag?!", "jag känner ju inget, men det finns ju de som inte känner något förrän långt in i graviditeten". Såna tankar är så jobbiga och jag försöker att inte tänka dem, men de kommer ändå.

Nån annan som är frustrerad över sånt nu?

Ja känner me dig:smirk:
Fick ett missfall i sept:cry: o nu har vi försökt igen:). Hade min mens de 9:e o testade me stickor denna gången för att försöka pricka in ÄL. O nu har ja stickningar i magen o blir såååå jättekissig :eek:när ja väl blir de , så nu går ja me o bara vänta på nästa mens o tänker...JA E NOG GRAVID. Ja hade de så här förra gången ja blev gravid, men de e kanske bara inbildning, men som du sa tankarna kommer ju fast man inte vill....
Vi kan väl bara hoppas, men de jobbigt. Tycker de här tankarna tar över hela vard:crazy:
Lycka till...:bump:

Vi är ju några stycken här som försöker, vet precis vad du menar med att man går och letar tecken hela tiden. Är på dag 29 idag men brukar nog ha strax över 30 i min cykel. Har du kollat runt vilken dag du har ägglossning? Jag tror jag ska kolla med stickor till kommande, för jag har ingen aning. Har ganska lång cykel så det känns svårt. Kände ett ilande stick dag 19 samt hade flytningar den dagen, kanske är rimligt att det är då.

Tack för alla svar!

Den kom till sist idag, efter två dagars snåla ljusbruna dagar.:smirk:

Hej! Då är det bara att fortsatt jobba på då!
Jag är på dag 32 idag. Hade mensvärk igår så den kommer nog när som helst nu. Hoppas jag inte... :angel:

KL

Läste någonstans att människan hör till de däggdjur som har svårast att få barn. Känner någon till om detta är sant? Det fick i alla fall mig att reagera.

Det verkar stämma...;):crazy: Har funderat lite på det själv.

Kanske är lite också för att vi inte äter "bara" det som är bra för oss t ex. Vi får inte så lätt i oss allt eller kanske för mycket av det goda. Det är ju så många ämnen i det vi äter. Kanske kan påverka kroppen en del?! Visst kanske man äter vitaminer och sånt på piller, men samtidigt får man i sig mycket onödigt också. Sen miljö och sånt.

Det här att inte "veta" om man kan få barn är jobbigt tycker jag. Visst, det är väl inte kul att veta det heller, men att kanske kämpa och kämpa och inte veta vad felet är eller hur länge man ska orka försöka osv. Så långt har jag inte tänkt än då jag faktiskt kan gå ner i vikt, försöka längre, är inte så gammal än osv. Ser absolut inte adoption som nåt "sista" alternativ! Dock är det ganska lång kö och dyrt.

Jag tycker faktiskt det jobbigaste är att inte lyckas gå ner i vikt nu, samtidigt som man inte ens orkar ha sex.:crazy:

Jag måste tipsa dig om en bok du kan köpa från Amazon.co.uk, the Fertility Diet. Riktigt intressant och där kan du kanske hitta bra tips på hur du ökar din fruktsamhet. Visste du till exempel att light-mejeriprodukter har tillsats av testosteron, som motverkar ägglossning? Det tillsätts som en smakhöjare när fettet avlägsnas från livsmedlet. Vet inte hur mycket det påverkar, men väldigt intressant och slutsatserna kommer från duktiga forskare vid Harvard.

Oj vad intressant !!

Lustigt, för jag höll på att gå ner i vikt (hade gått ner 8,5 av planerade 10 kilo) när jag blev gravid, men jag åt INTE lightprodukter. Jag åt istället det jag ville ha, men mindre av det :) Och mycket frukt & grönt. Och då small det till, fast vi försökt i över 3 år och börjat ge upp. Fascinerande!

Mina graviditetstecken var för övrigt mensvärk och ömma bröst :D Så jag trodde mensen skulle komma varje dag i en vecka, innan jag vågade testa ...

TS: Håller alla tummar för nästa försök :) När ni försökt 12 månader rekommenderar jag en utredning, det är om inte annat skönt att eliminera möjliga 'problem' !

Läste för ett tag sen att man skulle äta feta mejeriprodukter och glass om man ville bli gravid, men det stod inte varför. Hmm, schysst att man får veta vad grejerna innehåller.:crazy:

Jag försöker att inte äta mejeriprodukter med sötningsmedel iaf...

Ååååh just nu känner jag bara för att skrika, men jag går och försöker sova en natt till istället.

Oj vad intressant !!

Visst är det? Fet mjölk (i den mån man klarar av att dricka mjölk öht) stimulerar ovuleringen, medan lightprodukter hämmar den. Tydligen är ägglossningssystemet mycket känsligt och det krävs inte mycket för att störa det. Nötter, oljor och fisk gynnar processen också. Plus grönt förstås. Det bästa är dock att samma mat skyddar mot alla möjliga sjukdomar också, så man kan gott följa den oavsett om man vill bli gravid eller inte.

Vet hur det känns.....
När vi bestämde oss för att skaffa barn så trodde man ju i sin dumma enfaldhet att det skulle ta max ett par månader att få till det...eller hur (ironi)!!!

Det tog oss iallafall minst 18 månader, jag hade precis börjat ringa runt och fråga lite om fertilitets undersökningar när jag plötsligt var gravid. Det var jobbigt innan, man började få panik och känna stress.

Nu är dottern snart 4 år och de senaste 10 månaderna så har vi "försökt" lite, dvs vi skyddar oss inte. Nu känns det lite som att det blir när det blir, ingen press. Blir det inte alls så är inte det heller en katastrof. Jag både vill och inte vill, vill ha ett barn men hade en vidrig graviditet och en helt fruktansvärd förlossnig som jag faktiskt fortfarande mår dåligt av när jag tänker på den, så det är tveeggat...

Sorry nu vart det lite trådkapning.

Nä, det tycker jag inte alls! Du får skriva vad du vill.:)

JAg kan säga att jag är i v 19 och är fortfarande inte mer kissnödig än innan! Jag har alltid haft partyblåsa. JAg kissar på morgonen när jag gått upp, kanske en gång på jobbet o sen när jag kommer hem o innan jag går o lägger mig.. inte så ofta alltså!
Enda "symptom" jag eg haft är att mina bröst är ca 2 kupstorlekar större (väldigt välkommet) och ibörjan o lite då o då senare har jag haft "mensvärk".. JAg har inte ens mått illa eller vart sugen på nåt särskilt!

Nu har ju magen så smått börjat växa oxå o bebis har börjat sparka, men det är ju senaste veckan eller nåt!

Lycka till och hoppas det blir plus för dig snart (med el utan symptom)

Rent of the record har de senaste månaderna fått mig att bli väldigt förvirrad. Ibland vill jag ha barn, ibland vill jag vänta. Detta skrämmer mig lite faktiskt. Tror det är rätt vanligt att tänka så i min ålder särskilt. Behöver ju inte känna nån akut biologisk panik än. Tänker ju mycket på jobb och studier också. Just nu är jag nöjd med mitt jobb, även om jag söker annat. Kan knappt utvecklas mer i mitt jobb som taxiförare inom färdtjänsten eller få högre lön, men det är trots att det kan vara väldigt stressigt, ganska givande och varierande. Innan trodde jag att jag ville sitta inne på ett kontor och känna mig trygg, men nu vet jag inte. Ibland vill jag bli polis t o m. Trodde aldrig jag skulle ha the guts, men jag måste ha utvecklats en hel del sen skolan.

Det är rätt jobbigt att ha varannan-veckas-tänkande. Särskilt som man väntar på svar om man gått vidare i urvalet på ett jobb jag sökt! Vet inte ens om jag vill ha det längre....:crazy:

Sen det här med vikten känns väl lite mer hoppfullt, fast det kanske jag skriver för att jag varit ledig några dagar nu och hunnit och orkat motionera (men har även renoverat hemma och varit på kalas). Har nämligen gått långrunda tre dagar i rad. Har inte ens tänkt så mkt i motionstankar, utan mer bara i rensa huvudet-tankar. Öööh.. ja. Känner att jag har så mycket att fundera över nu, tror det kallas livet.;) Hoppas det fortsätter såhär, men vissa saker måste jag komma till insikt med snart.

Allt detta kan mycket väl vara en slags försvarsmekanism från att bli deppig för att man inte blir med barn och sånt kan ju gå i vågor. Nu är det 10:e försöket förbi tror jag och då har man hunnit fundera rätt länge på barn. Vill gärna ha barn, men nu vill jag kanske göra annat först... eller, jag vet inte. Inte resa eller så direkt nu, men bara fundera lite mer.

Senast ändrad av en moderator:

Det var många tankar i ett inlägg ;):)
Ta det som det kommer, det löser sig ju alltid. Och ni har ju inga jätteproblem egentligen, det blir bra! *tummen upp*

Rapport härifrån så händer inget och då menar jag inget. Varken gravid eller menstruation. Då känns det ju helt plötsligt i princip omöjligt att bli med barn, om man inte har någorlunda regelbunden mens. Sen jag slutade med p-pillren har jag bara haft 1 riktig mens vilket alltså innebär 1 försök bara. Nu är jag på dag 42 sen jag fick den, på nyårsafton. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 733
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama