Jag vet inte om det är så mycket lockpriser egentligen men med rådande lånelöften osv. osv. så verkar det som om många gör allt för att få den där lägenheten trots att priset i slutändan är orimligt. Jag tror att många köpare tror att de kan tjäna så mycket på att köpa lägenhet att de köper till nästan vilket pris som helst. Det där med att köpa dyrt betyder ju inte alltid sälja dyrare om man säger så.Mina föräldrar har ett tag letat lägenhet i Stockholm och verkligen fått känna på det hutlösa marknad detta är. Dom har budat på 5 eller 6 st, ALLA har gått upp minst 600.000 över utgångspriset. En gick mer än 1 milj över. Och så påstår man att det inte finns lockpriser längre? En lägenhet som dom verkligen fastnade för hade ett acceptpris, mina föräldrar lade ett bud på det. Och säljaren drar sig ur för att han vill ha mer. Det är ju hopplöst?
Kommer bostadsmarknaden lugna sig snart, vad tror ni?
Men en lägenhet för ca 3-3,5 miljoner som går upp 6-800000 är nog inte orimligt att räkna med i de områdena som du nämner. Det är ju trots allt mycket centrala områden i Stockholmsmått mätt.