Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Det är absolut vansinne att vilja få barn.
Samma med fåglarna ute. Att driften att få en avkomma är värt sitta och ruva på ägg. Som dessutom någon kanske stjäl eller äts upp av någon annan.
Sen höra gaphalsar som behöver mat massor med gånger om dagen.
Flyga runt. Stressa och jaga.
För alla ska vi ändå dö i slutet oavsett. Inget varar för evigt.

Människan gravid i nio månader. Först illamående sen få se en kropp man inte känner igen växa fram.
Smärtor man inte trodde var av denna värld.
Och sen behöva få ut den där som är inne och huserar. Som att backa ut med stor lastbil från en hundkoja.

Sen all planering. Försämrad ekonomi. Inte kunna sova. Passing konstant.
Är det värt det för ett barn?
Ett barn man vet absolut ingenting om ens.
För min del ja, men jag hade nog en något mer positiv syn på det 😅
Gillade att vara gravid, tyckte det var coolt att föda, nu när han är ute undrar jag varför jag ej gjort detta tidigare. Det är typ det häftigaste jag varit med om

En av mina farhågor var dock också att jag ej skulle tycka om honom när han ploppade ut, är så kräsen med vilka människor jag gillar... 😅
Men än så länge känns den oron helt obefogad, fast han är bara 4 månader så det finns ju gott om tid för honom att... prove me wrong
Men nä skämt åsido, skulle du känna så när din är född så finns det hjälp att få :)

Känns som jag gett upp mentalt. Orkar liksom inte ordna och greja längre. Inte just nu iaf.
Igår var det middag med en liten del av min släkt och idag ska det vara med partners familj.
I morse var det vattenpöl inne. Jag förstår inte hur man bara kan skita i att täta ordentligt och gradera sig för regn.
Livrem och hängslen.
En vattenskadad tavla och andra saker. Golvet vet vi inte än hur det se ut. Väggarna frågetecken.
Sånt här extra jag inte orkar med. Hela tiden nånting.
Glad påsk 🐣🧹

Känns som jag gett upp mentalt. Orkar liksom inte ordna och greja längre. Inte just nu iaf.
Igår var det middag med en liten del av min släkt och idag ska det vara med partners familj.
I morse var det vattenpöl inne. Jag förstår inte hur man bara kan skita i att täta ordentligt och gradera sig för regn.
Livrem och hängslen.
En vattenskadad tavla och andra saker. Golvet vet vi inte än hur det se ut. Väggarna frågetecken.
Sånt här extra jag inte orkar med. Hela tiden nånting.
Glad påsk 🐣🧹
Men huuuuuu! Det gamla, 1600-talet!, huset min allra bästa vän och sambo hyrde fick de flytta från (köpte eget) började regna in i sängen!!! Wtf lixom men ja....Glad påsk på dig ändå! 🥰

Måste ändå tillägga att det är extrem tur vi är här just nu. Jag har tex inte varit här på evigheter. Och partner är väl här runt en till två gånger i veckan. Tänk om ingen uppmärksammat detta så hade allt varit förstört. Nu håller vi tummar att det ändå ordnar sig.
Jag är dock känslig. Känner av lukten. Det luktar fukt. Mår illa av den lukten.

Försöker tänka på annat nu istället. Fått helt fria tyglar att göra vad jag vill på tomten. Kul 🤩
Framsidan känns rätt färdig redan som den är. Skulle kunna vara bekvämare utemöbler dock. Men annars rätt ok. Förra året fick jag ett ryck och klippte ner lite buskar mot ena grannen. Det var nog smart för ser bättre ut nu.
Sen en relativt liten men trevlig perennrabatt.
Resten gräsmatta och ett stort utedäck med tak över.
Lättskött vilket är bra.
Baksidan är mer kaosig. Det har funnits liten odling där tidigare men är sen länge borta.
Har är det ganska omysigt.
Tänker jag ska fundera lite. Odlingen kan tas bort helt.
Eventuellt sätta ätbara buskar där. Det måste vara lättskött.

Försöker tänka på annat nu istället. Fått helt fria tyglar att göra vad jag vill på tomten. Kul 🤩
Framsidan känns rätt färdig redan som den är. Skulle kunna vara bekvämare utemöbler dock. Men annars rätt ok. Förra året fick jag ett ryck och klippte ner lite buskar mot ena grannen. Det var nog smart för ser bättre ut nu.
Sen en relativt liten men trevlig perennrabatt.
Resten gräsmatta och ett stort utedäck med tak över.
Lättskött vilket är bra.
Baksidan är mer kaosig. Det har funnits liten odling där tidigare men är sen länge borta.
Har är det ganska omysigt.
Tänker jag ska fundera lite. Odlingen kan tas bort helt.
Eventuellt sätta ätbara buskar där. Det måste vara lättskött.
Helt kaosartade inlägg i mina ögon.

Hoppas du haft en bra påsk.

Helt kaosartade inlägg i mina ögon.

Hoppas du haft en bra påsk.
Ja och än är det inte klart än utan besiktning nästa vecka.
Vi hann iaf till påskmiddagen fast alla andra hade ätit redan men ja det gör inget.
Sen promenad längs vattnet. Det var nog dagens höjdpunkt helt klart. Att se himlen färgas i violett, blå och aprikos för att sedan bli mörkare och mörkare.

Ja och än är det inte klart än utan besiktning nästa vecka.
Vi hann iaf till påskmiddagen fast alla andra hade ätit redan men ja det gör inget.
Sen promenad längs vattnet. Det var nog dagens höjdpunkt helt klart. Att se himlen färgas i violett, blå och aprikos för att sedan bli mörkare och mörkare.
Kul med höjdpunkt ändå. Men fortfarande stökiga inlägg.

Måste ändå tillägga att det är extrem tur vi är här just nu. Jag har tex inte varit här på evigheter. Och partner är väl här runt en till två gånger i veckan. Tänk om ingen uppmärksammat detta så hade allt varit förstört. Nu håller vi tummar att det ändå ordnar sig.
Jag är dock känslig. Känner av lukten. Det luktar fukt. Mår illa av den lukten.
Tur att ni är var?

😡 Det har jag inte bett dig göra!
Partner har förutom att han bor hos mig mestadels så även ett annat boende längre bort. Tanken är väl att sälja det men inte kommit så långt än. Det är alltså där vi befann oss och mest blir jag förbannad att en till utåt sett seriös firma att något sådant ska ens kunna hända.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 779
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 286
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 117
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
490
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka