Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Imorgon ska jag tända ljus i minneslunden. Det känns jobbigt och tungt. Kommer nog som vanligt tappa det helt.
Men jag måste.

Idag massa sysslor och fullt upp. Har en gnagande oro inom mig som jag inte förstår.
Jag kan kontrollera den. Den tar inte över men den stör.
Nu ska jag bara klara av min värsta månad på ett vettigt sätt. November.

Tog mig inte till kyrkogården 😞
Kanske kan göra det idag istället? Varför är det så svårt?
Igår jobbade jag. Brukar inte göra det helger så mycket men igår blev det hela dagen.
Känns viktigt att vara extra aktiv då partner är bortrest.
Får typ dåligt samvete om jag gör ingenting eller bara tar det lugnt. Det är ju inte heller bra, fattar det. Man måste pausa!
Trodde jag skulle ta mig dit. Kan inte skylla på att det är långt eller så. Men var så slut mentalt och i kroppen.

Gårdagen spenderades många timmar i skogen. Måste fortsätta idag med att ta rätt på allt 🥵
Ibland undrar jag varför vi inte har någon häst som skulle kunna hjälpa till. Det var ju så man gjorde förr i tiden. Ska jag slita som ett djur medan de går i hagen liksom :laugh:

Om tre timmar har jag varit nykter i ett halvår! SEX MÅNADER!!
Alltså va?!
Ett tag var jag glad om jag klarade av att vara nykter en vecka om ens det :cautious:
Idag blir det kladdkaka med vispgrädde så det så :p

Fint citat idag också!
IMG_9196.webp

Mycket handlar om acceptans. Men också tacksamhet.
Jag har accepterat att jag är en alkoholist men jag har fortfarande svårt att vara öppen med det. Till alla.
Men jag ser upp till alla som är öppna och tänker att nån dag kanske jag också kommer dit.

Är så tacksam för varje nykter dag. Det känns värdefullt på ett sätt jag knappt trodde var möjligt.
Tacksam för alla fina individer i mitt liv.
Och så är jag tacksam över att ångesten inte kommer lika ofta och inte är lika ihållande bottenlös.
Tack ❤️

Jag har accepterat att jag är en alkoholist men jag har fortfarande svårt att vara öppen med det. Till alla.
Men jag ser upp till alla som är öppna och tänker att nån dag kanske jag också kommer dit.

Är så tacksam för varje nykter dag. Det känns värdefullt på ett sätt jag knappt trodde var möjligt.
Och så är jag tacksam över att ångesten inte kommer lika ofta och inte är lika ihållande bottenlös.
Tack ❤️
Du har kommit en bra bit på väg bara genom att acceptera det :heart förstår att det är svårt att vara öppen. Men det kommer. Ju bättre du mår desto lättare blir det nog.

Jag tänker att öppenhet kanske inte är för alla? Jag menar - vi har alla diverse issues i våra liv och inte sjutton är jag totalt transparent med allting inför alla? Jag förstår om du vill vara öppen inför närmaste familjen, till exempel din mamma, men jag kan inte se varför just alkoholproblem skulle vara något man "måste" skylta med inför hela världen? För en del kanske det känns bra att vara helt öppen, medan det inte gör det för andra, tänker jag. Personligen skulle jag tycka det var skitjobbigt att utöver jobbet med att slåss mot ett beroende också känna pressen att så att säga göra det inför öppen ridå. Känn efter vad som känns bäst för dig, tycker jag! :heart Det du gör är beundransvärt oavsett graden av öppenhet!

Tack ❤️

Ett steg i taget - det du gör är helt fantastiskt och det är underbart att få följa din resa och se vilka framsteg du gör!!

Känner mig så trött just nu. Har sovit bra så det beror inte på det.
Men det är så mycket precis hela tiden. Jobbat på från tidig morgon till kvällar. Fast igår kväll tog jag det jättelugnt.
Har så mycket som måste bli klart NU! Plus allt det vardagliga.
Ska träffa en vän i helgen som jag känner sen mellanstadiet. Ska bli roligt! Men samtidigt känner jag att jag inte riktigt orkar. Bästa hade varit om hon kom till mig istället men nu är det bestämt redan att jag ska dit så.
Gah vad är det här :arghh:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 031
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 990
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 682
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 388
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar