Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Jag tycker inte relationen till partner låter hälsosam alls, men förstår det är svårt att ta sig ur när man samtidigt brottas med ett annat beroende. Jag hoppas du kan få må bättre i framtiden och ha överskott att ta tag i allt du behöver för att må bra :heart det är inte enkelt att brottas med massa jobbiga tankar, men tror verkligen din relation gör att du mår sämre än bättre. Tycker det låter väldigt likt en medberoende situation och han låter väldigt kontrollerande. Jag förstår absolut behovet att söka bekräftelse hos olika män, men i slutändan tror jag tyvärr det skadar mer än hjälper. Jag hoppas du en dag känner du har överskott nog till att ta tag i det. Det är du värd. :heart

Läste lite i min digitala dagbok för runt ett år sedan. Det var ingen rolig läsning. Mycket ångest och mycket fokus på alkoholen.
Väldigt svajigt.

Jag tror absolut att partner har varit delvis medberoende med mig innan. Tror att det är svårt att vara nära någon som mig utan att tillslut bli det.
Idag är vi väldigt öppna om precis allt. Inget är för stort eller för fjuttigt.
Vet inte om jag söker bekräftelse hos andra. Tror inte det.
@QueenLilith

Läste lite i min digitala dagbok för runt ett år sedan. Det var ingen rolig läsning. Mycket ångest och mycket fokus på alkoholen.
Väldigt svajigt.

Jag tror absolut att partner har varit delvis medberoende med mig innan. Tror att det är svårt att vara nära någon som mig utan att tillslut bli det.
Idag är vi väldigt öppna om precis allt. Inget är för stort eller för fjuttigt.
Vet inte om jag söker bekräftelse hos andra. Tror inte det.
@QueenLilith
Glad att höra du mår bättre nu. Det är du värd 🩷 tveka aldrig på det!

En grej jag inte gjort än och det är att verkligen klart och tydligt berätta för min mamma om varför jag vill och är nykter. Hon vet att jag inte dricker alkohol längre.
Jag funderar på att berätta den verkliga orsaken innan resan.
För ett år sen var det här helt otänkbart för dig. Folk tjatade om det men du sa tvärnej om jag minns rätt. Vad långt du har kommit sen dess :heart

Måste ta mig till AA idag.
Tror det är kommande resan som triggar. Eller att jag ska vara ärlig. Det är som att en liten del av mig tycker det är rimligt att testa dricka för att se hur det går.
Vilket jag inte kommer att göra. Tänker på sista gången jag drack och vem vet det kanske lika gärna kunnat bli min död. Att hjärtat skulle säga tack men jag orkar inte slå längre när du misshandlar din kropp så här.
Tänker på det och känner att där vill jag inte hamna igen. Den gången jag bestämde mig för att vara nykter och ändå drack och inte bara lite utan hejdlöst. Den personen vill jag aldrig någonsin bli igen. Inte nu. Inte imorgon. Inte om 10 år. Aldrig.
Så tankar på att dricka gör mig förbannad och frustrerad.

Det är mitt ansvar och ingen annans att se till att jag håller mig nykter. Det är det viktigaste av allt.
Allt annat är viktigt också men det är nr 1 det viktigaste. Utan det tappat jag allt och det blir osäkert.
Det finns inga om eller kanske.
Det handlar inte om att jag saknar en viss smak. Nej det handlar om att jag måste acceptera mig själv för den jag är.
Jag är den personen som tar ansvar och ser till att hålla mig nykter. Det spelar ingen roll om omständigheter. Det spelar ingen roll vilka dumma tankar som dyker upp.
Jag behöver inte vara på topp jämt men jag behöver och vill vara nykter. Det är det viktigaste.

Måste ta mig till AA idag.
Tror det är kommande resan som triggar. Eller att jag ska vara ärlig. Det är som att en liten del av mig tycker det är rimligt att testa dricka för att se hur det går.
Vilket jag inte kommer att göra. Tänker på sista gången jag drack och vem vet det kanske lika gärna kunnat bli min död. Att hjärtat skulle säga tack men jag orkar inte slå längre när du misshandlar din kropp så här.
Tänker på det och känner att där vill jag inte hamna igen. Den gången jag bestämde mig för att vara nykter och ändå drack och inte bara lite utan hejdlöst. Den personen vill jag aldrig någonsin bli igen. Inte nu. Inte imorgon. Inte om 10 år. Aldrig.
Så tankar på att dricka gör mig förbannad och frustrerad.
Det blir nog lättare när du har berättat hela sanningen för alla :) . Då slipper du förmodligen att bli utsatt för en massa triggers som andra inte ens förstår att de utsätter dig för!

Det blir nog lättare när du har berättat hela sanningen för alla :) . Då slipper du förmodligen att bli utsatt för en massa triggers som andra inte ens förstår att de utsätter dig för!
Det känns inte alls lätt. Ser framför massa olika scenarier. Hur hon ska reagera. Hur jag ska reagera. Vem kommer att säga vad. Kommer jag börja gråta eller ännu värre kommer hon börja.

Det känns inte alls lätt. Ser framför massa olika scenarier. Hur hon ska reagera. Hur jag ska reagera. Vem kommer att säga vad. Kommer jag börja gråta eller ännu värre kommer hon börja.
Att berätta är inte lätt, men det blir förmodligen lättare i framtiden EFTER att du har berättat. Och jag förstår nog egentligen inte varför hon skulle kunna reagera negativt på att du inte dricker? Du har ju tagit tag i ditt liv nu. Skriv ett brev om det känns som ett bättre alternativ? Då kan du formulera och omformulera dig till det känns rätt!

Har haft flera bra dagar. Fått mycket gjort blandat med roligheter.
Idag däremot så tungt allt. Drömde mardrömmar. Minns inte om jag drack men det var kaosigt.
Sen är jag missnöjd med ett jobb. Älskar mitt jobb annars men idag kändes det bara som allt gick fel nästan hela tiden. Fast det inte ens gjorde det men jag var bara inte nöjd. På väg hem sen grät jag massa över att jag inte är bättre än vad jag är. Jag vill vara på topp oavsett omständigheter. Men där är jag verkligen inte.
Varför kan jag inte bara vara nöjd för? Jobbet blev ok så varför gråta? Varför känslan av misslyckande?
Känner mig fortfarande ledsen. Kan jag inte bara sluta känna så mycket hela tiden :banghead:

Har haft flera bra dagar. Fått mycket gjort blandat med roligheter.
Idag däremot så tungt allt. Drömde mardrömmar. Minns inte om jag drack men det var kaosigt.
Sen är jag missnöjd med ett jobb. Älskar mitt jobb annars men idag kändes det bara som allt gick fel nästan hela tiden. Fast det inte ens gjorde det men jag var bara inte nöjd. På väg hem sen grät jag massa över att jag inte är bättre än vad jag är. Jag vill vara på topp oavsett omständigheter. Men där är jag verkligen inte.
Varför kan jag inte bara vara nöjd för? Jobbet blev ok så varför gråta? Varför känslan av misslyckande?
Känner mig fortfarande ledsen. Kan jag inte bara sluta känna så mycket hela tiden :banghead:
Jag är också en sån som känner mycket hela tiden. Det kan vara riktigt jobbigt. Ibland vill jag bara gråta för att jag känner att jag behöver det - utan nån speciell orsak. Tycker det är skönt att gråta på nåt sätt.
Det känns som att du har väldigt höga krav på dig. Ingen, verkligen ingen, är på topp hela tiden. Ingen, verkligen ingen, är perfekt eller presterar 100 hela tiden. Ha inte de kraven på dig själv. Det räcker gott att göra sitt (nästan) bästa med de mentala, fysiska och tidsmässiga förutsättningar man har exakt just då.
Heja 👏🏻

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 016
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 973
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 324
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Ratsit