Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

IMG_7407.webp
 
Detta är min första utlandssemester i vuxen ålder utan alkohol inblandat.
Så här långt känns det som helt rätt beslut. Jag har några strategier som att gymma varannan dag (kvällstid eftersom det då finns störst risk att jag blir sugen). Badar massor och sen olika aktiviteter.
Plus att jag tänker på de gånger det gått käpprätt åt xxx och där vill jag inte hamna någonsin igen.
Ja jag njuter nyktert av semestern och det känns bra.
 
Känns jättejobbigt just nu. Partner skulle hjälpa mig med att komma igång med en kurs på datorn och skulle skicka mitt lösenord från mobilen till den. Då såg jag hur han stannar upp och granskar alla lösenord på den. Blev skitstressad.
Jag har inga hemligheter så för honom men jag vill inte att han ska söka upp mitt användarkonto här på Bukefalos och läsa om all skit som står.
Att det ska vara så svårt allting 😞
 
Känns jättejobbigt just nu. Partner skulle hjälpa mig med att komma igång med en kurs på datorn och skulle skicka mitt lösenord från mobilen till den. Då såg jag hur han stannar upp och granskar alla lösenord på den. Blev skitstressad.
Jag har inga hemligheter så för honom men jag vill inte att han ska söka upp mitt användarkonto här på Bukefalos och läsa om all skit som står.
Att det ska vara så svårt allting 😞

Det är inte ett ok beteende om det faktiskt var så att han medvetet gick igenom dina lösenord men det är det väl inte säkert att han gjorde om du bad honom leta upp just ett lösenord ut en lista?

Jag vet inte hur mycket ni pratar om vad du gick igenom i våras och säkerligen fortfarande brottas med men ett tydligt mönster är nog ändå att du skriver mer på forumet när det börjar knaka i fogarna rent emotionellt. Var rädd om din nykterhet, använd de verktyg du har och ta stöd från de människor runt omkring dig som du kan prata med. Gå på möten även om du inte tycker att det behövs.

Sommaren är ingen enkel årstid, rutiner ersätts med semester och andras alkoholkonsumtion är mer närvarande både på sociala medier och i verkligheten.

Det är inte meningen att komma med pekpinnar eller tillskriva dig känslor du inte har, jag tycker mig bara se början till samma beteendemönster som du hade i vintras/våras. Om det inte är så så är det toppen ❤️
 
Det är inte ett ok beteende om det faktiskt var så att han medvetet gick igenom dina lösenord men det är det väl inte säkert att han gjorde om du bad honom leta upp just ett lösenord ut en lista?

Jag vet inte hur mycket ni pratar om vad du gick igenom i våras och säkerligen fortfarande brottas med men ett tydligt mönster är nog ändå att du skriver mer på forumet när det börjar knaka i fogarna rent emotionellt. Var rädd om din nykterhet, använd de verktyg du har och ta stöd från de människor runt omkring dig som du kan prata med. Gå på möten även om du inte tycker att det behövs.

Sommaren är ingen enkel årstid, rutiner ersätts med semester och andras alkoholkonsumtion är mer närvarande både på sociala medier och i verkligheten.

Det är inte meningen att komma med pekpinnar eller tillskriva dig känslor du inte har, jag tycker mig bara se början till samma beteendemönster som du hade i vintras/våras. Om det inte är så så är det toppen ❤️
Det är en dykkurs som vi båda ska delta i. Vi låg på stranden och började tjafsa om vilken Mail han hade angivit som min till kursen. En mail som jag av nån anledning inte lyckats kunna få in på mobilen utan bara datorn och han tycker jag krånglar till saker helt i onödan så tog över och la in alla mina inloggningsuppgifter för att sen kunna läsa på en större platta.
 
Det är en dykkurs som vi båda ska delta i. Vi låg på stranden och började tjafsa om vilken Mail han hade angivit som min till kursen. En mail som jag av nån anledning inte lyckats kunna få in på mobilen utan bara datorn och han tycker jag krånglar till saker helt i onödan så tog över och la in alla mina inloggningsuppgifter för att sen kunna läsa på en större platta.

Så han gick igenom dina lösenord utan din tillåtelse?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 824
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: L(i)FE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 429
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 584
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp