inte blank päls, matt...?!

_jeanette

Trådstartare
kan det vara protein brist om han änna är matt i pälsen?!

han går på bete men stödfodras med lite hö för han är lite för tunn, sen får han även krossad korn och havre.. vad kan man ge mer?

han är väldigt tråkig i pälsen men hans kompis är jätte fin och hon äter ju på samma bete osv...?!

Sv: inte blank päls, matt...?!

kan det vara protein brist om han änna är matt i pälsen?!

han går på bete men stödfodras med lite hö för han är lite för tunn, sen får han även krossad korn och havre.. vad kan man ge mer?

han är väldigt tråkig i pälsen men hans kompis är jätte fin och hon äter ju på samma bete osv...?!

vad jag har hört så kan det vara vitaminbrist om de är lite fula i pälsen...

Mask brukar kunna visa sig på pälsen och ar ha är lite tunn förstärker den misstanken, så det är nog inte fel att kolla.

Mask brukar kunna visa sig på pälsen och ar ha är lite tunn förstärker den misstanken, så det är nog inte fel att kolla.

avmaskad är han.. men det kanske finns mask som inte den avmaskningen tar. kanske får ta ett nytt prov

vad jag har hört så kan det vara vitaminbrist om de är lite fula i pälsen...

okej, ja det kanske kan stämma fast vilka vitaminer ska han ha då? för han var fin för ett tag sen o så fick han ju B-vitamin vid avpälsningen men nu är han väldigt "dassig" tycker jag.

jag ska ringa vet imån o be honom komma o kika på honom, på allt =) har ej haft han så länge så skulle nog vilja ha ett ordentligt utlåtande

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 936
Senast: Kalkon87
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 675
Hundhälsa Ruben har börjat se ut som en luggsliten nallebjörn. Har kommit gradvis senaste åren, inga kala fläckar, mjäll osv utan tunnare och mer...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025