Instruktörer?

Sv: Instruktörer?

Nu är det en hiskelig massa år sedan jag aktivt instruerade folk och hundar. Men på den tiden jag var aktiv i SBK så utbildade jag mig till A-instruktör. Vet att de gjort om sina utbildningar sen dess. Men A-instruktör var då det högsta man kunde ha som instruktör... Jag hade alltså "behörighet" att hålla alla kurser... Spår, sök, rapport, lydnad, valp... you name it..

Gick även utbildning till mentaltest figurant... och tanken var att jag skulle bli mentaldomare... Men i den vevan började jag känna mig rätt mätt på brukshundar och brukshundfolk... Så jag växlade spår och började med jakthundar istället..

Sen dess har jag inte hållit en kurs utan ägnat all min energi åt mina egna hundar.. :D (Jo... det förståss... en och annan valpköpare har fått lite privatlektioner... men det räknar jag inte)

Svarar väl migsjälv...

Nej. Jag har ingenting på min meritlista. Jag är under 18 så jag har såklart ingen hundutbildning. Det jag kan om hundar har jag lärt mig hemma. Är uppvuxen med hundar och med en hundgalning till mamma som föder upp Golden som tränas och tävlar i "gud-vet-allt". Jag har gått två kurser i hela mitt liv aldrig tävlat något förutom att jag har ställt några gånger. Däremot har jag varit i bakgrunden på många kurser, tävlingar, MH, sökträningar m.m. Jag tränar lite smått i trädgården, då är ganska praktiskt att bo tillsammans med en instruktör (mamma). Hon är utbildat SBK-handledare, agilityinstruktör och mentalfigurant samt diplomerad SSRK- instruktör. Har säkert glömt något.

Jag håller på att utbilda mig till allmänlydnadsinstruktör. Hjälper nu till på en grundkurs. Det är ganska svårt, för dom flesta av hundarna är mellan 1 och 2 år. Dom har fått ganska mycket olater som är svåra att jobba bort. Eller det svåra är att få ägarna att förstå hur dom kan göra.

Har fått lära mig att vardagstrimma springer spaniel. Mina egna trimmar jag till utställning, men vågar mig inte på andras.
Vill lära mig "allt" om hundar. Man märker för varje dag hur lite man kan.

Senast ändrad av en moderator:

Jag är Allmänslydnadsinstruktör inom SBK och Agilityinstruktör. Sen har jag faktiskt gått Freestyle-utbildning, men är inte instruktör och har inte engagerat mig så mycket i det.

Just nu är jag inte aktiv alls, men funderar på att gå Jägarförbundets instruktörsutbildning, mest för att se skillnaden, men det får bli ett senare projekt.

Liknande trådar

Hundträning Ni som jobbar som instruktörer och som tränar ihop med era elever även utanför kurstid, hur håller ni isär rollerna? Hur hanterar ni...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 184
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 082
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Uppsättning
  • Mens