Installerade virusprogram-Datorn dog!!

S

silverblom

Efter att ha läst mycket bra om gratis virusprogram och AVG antivirus bestämde jag mig för att testa och installera på min gamla dator. Hade ett annat innan med dyr månadsavgift.

Installationen gick bra och sedan började det nya virusprogramet att genomsöka datorn efter virus efter en stund startades datorn helt plötsligt om utan att jag gjort något och nu står den fortfarande och startar om och om och om dn kommer nästan fram till skrivbordet sedan börjar den starta om sig igen.:crazy:

Vad tusan hände? Hur ska jag göra för att få ordning på det här? :confused:Fanns ju flera här på forumet som hade det här programmet och gillade det?

Sv: Installerade virusprogram-Datorn dog!!

Vad du skulle kunna göra är att starta datorn i felsäkert läge och avinstallera AVG där.
Men det låter ju som ett konstigt beteende, har inte råkat ut för det på någon av de datorer jag installerat AVG på.

Vad är felsäkert läge och hur gör man det?

Precis innan Windows-loggan dyker upp när du startar datorn håller du inne F8

Installerar man ett virusprogram så händer sånt... (förlåt kunde inte låta bli) ;) :D

Gör det eller skojjade du?

Vad meodeo skämtsamt påpekar är att det du installerade var ett anti-virusprogram, inte ett "virusprogram".

haha nu är jag med:p Men hur avinstallerar jag AVG när jag startar datorn? Har tryckt på F8m och får fram en meny och sen då?

Välj "Felsäkert läge", vänta tills det kommer upp en fråga om du vill köra i felsäkert läge. Gå in i Kontrollpanelen, öppna Lägg till/Ta bort program, leta reda på AVG, tryck på knappen Ta bort. Följ instruktionerna på skärmen, starta om datorn när det är färdigt och hoppas på att det funkar som det ska sen.

Liknande trådar

IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: FannyN
·
S
IT & mobiler Nu har jag fixat virusprogram (AVG free) och trodde att alla mina problem var över.. önsketänkande :smirk: . Efter cirka en timma efter...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: strössel
·
A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka