Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!
*lånar knapp*
Vad ska jag hitta på om datorn hela tiden slänger upp "Serverna kan inte hittas- sidan kan inte visas"? Det händer på sidor som Blocket, ebay, hotmail samt alla de sidor som rekommenderats ovan för att sanera virus....
Jag har aldrig tidigare haft några problem med mitt hotmailkonto och tar ALDRIG emot (läs öppnar) mail från okända. Nu de senaste dagarna har datorn glatt öppnat startsidan till hotmail men när man ska gå vidare så "hänger" den sig. Inte på det sättat att sidan blir okontaktbar, det går att klicka på ikonerna men den är superseg och kommer aldrig fram till sidan man ska till. Igår blev den plötsligt sådan att den inte ens öppnar sidan utan bara visar upp den där trista j*vla sidan för att servern inte kan hittas. Jag har varit in i mina inställningar (verktyg/internet alternativ) för att kolla att de stämmer överrens med vad som står på min trista kan-inte-visa-serversida och där stämmer allt.
Buke fungerar som vanligt- likaså de flesta andra sidor.....
Jag är största sortens databimbo och fattar inte mycket, har förmodligen dravlat här så att ingen annan förstår något heller
Är det någon som på minsta lilla sätt förstår vad jag menar och kan ana vad jag har för problem?
Kanske denna snälla och vänliga människa skulle kunna på ett överpedagogiskt sätt guida mig till hur jag ska göra för att få bukt med problemet? Please!!
Hur gör man för att göra en systemåterställning? Jag behöver en ûberpadagog som förklarar.
Jag hittar inte ens mitt antivirusprogram.... tror att jag har F-secure men det är nog inte uppdaterat på jättelänge.