Inställda träningar?

SKOGSRÅA

Trådstartare
Sitter just nu och är lite sur.Skulle ha varit till Sunne under helgen på kosse-träning men pga av förfå deltagare så blev det inställt,mycket tråkigt eftersom jag hade sett fram i mot det hela sommaren för när jag var på Mudriver ranch i somras så skulle de försöka ordna något på höstkanten eftersom L.N inte kunde komma upp då det var planerat. Det som jag tycker är trist är att folk talar om att det skulle vara SÅ kul att prova på med kossor med sin häst nu fanns chansen. Samma gäller när klubbar försöker arrangera clinics bokar tränare efter önskemål som klubben får boka av pga att folk inte kommer när det väl gäller, trailrider mm.Jag vet att det kostar och att man inte kan vara med på allt men jag tycker synd om dem som lägger ner sig och försöker arrangera saker och sen måste ställa in pga att folk inte kommer.Kan få vilken eldsjäl som helst att tillslut ge upp. Nu finns det en fin anläggning uppe i Sunne med lugna kossor som är vana hästar de som driver stället har satsat ordentligt ska vi som i allafall bor i Värmland och runt omkring försöka vara rädda om dem när någon törs satsa på en "kossegård" bla. Hur ser det ut i övriga Sverige? För klubbar och privata personer är det ofta så att det finns ett STORT INTRESSE tills det verkligen gäller och så backar folk ur pga det ena och det andra.
Nu har jag gnällt färdigt. goa häls;)

Sv: Inställda träningar?

Vad synd att träningen blev inställd, jag hade gärna åkt men tyvärr krockar det med annan hästaktivitet i helgen.
Jag var till Sunne förra hösten och det var toppen. Kommer defintivt att åka dit igen om det blir fler träningar och om det inte krockar med annat.

Var med om samma sak i vintras 2ggr!:eek: då backade arrangörerna dan innan båda dagarna, med mjäkiga bortförklaringar...:mad: det berodde inte på för få deltagare enligt dom.:cool: men vad vet jag..

Och efter det har det inte blivit nån kosse träning för mig, hästen är nu dräktigt så det lär dröja innan chansen kommer igen!:smirk:

För min del så var det inga dåliga ursäkter eller så utan det är bara att konstatera för få som har anmält sig. Tråkigt bara:mad:. Det är ju inte så lätt att få tillfälle att träna på kossor så man vill ju passa på när tillfälle ges. för att det inte ska bli något missförstånd så var det väll inte samma personer som arrangerade "din" kosse-träning som blev inställd. Vill inte att någon skugga ska falla på de som driver Mudriver ranch.
Att det kan dröja med kosse-träning förstår jag men du har ju något annat att vänta på:d
min märr är för gammal för att ta föl efter så vi får väll roa oss med något annat medan vi väntar på nästa tillfälle.Packa sadelväskorna till helgen med kaffe och bullar och gå på kantarelljakt är ju en grej:d

Var med om samma sak i vintras 2ggr!:eek: då backade arrangörerna dan innan båda dagarna, med mjäkiga bortförklaringar...:mad: det berodde inte på för få deltagare enligt dom.:cool: men vad vet jag..

Och efter det har det inte blivit nån kosse träning för mig, hästen är nu dräktigt så det lär dröja innan chansen kommer igen!:smirk:

Nu vet jag ju inte vad dom hadde för bortförklaringar men det är ju mycket som ska funka när man har boskap med.

Och Skogsråa jag har lämnat ett förslag till WWR som ni får diskutera

Nä det var inte samma arrangörer! Dina var säkert mkt mer seriösa..
får satsa på Sunne nästa gång!;)

Nu vet jag ju inte vad dom hadde för bortförklaringar men det är ju mycket som ska funka när man har boskap med.

Och Skogsråa jag har lämnat ett förslag till WWR som ni får diskutera

Jo det förstår jag med!;) men att tex skylla på en isig backe när det vart tö väder en vecka, och ALLA spår av vintern var borta tre dagar innan.. hmm
det kommer man på kl sju på kvällen!:crazy:

plus att jag :devil: som jag är, åkte förbi samma dag clinicen skulle vara, och vägen var jättefin!:angel:

Nä, jag hade säkert bara otur, blir till att hitta ett bättre ställe nästa gång!

Japp, jag och en kamrat var där!

Då var ju vi där samtidigt. jag och min galna märr eller min märr med sin galna matte ren tolkningsfråga:D De var i allafall hon som killade tjuren mellan hornen med mulen när han inte ville flytta på sig:p han såg ganska snopen ut:rofl:

Sitter just nu och är lite sur.Skulle ha varit till Sunne under helgen på kosse-träning men pga av förfå deltagare så blev det inställt,mycket tråkigt eftersom jag hade sett fram i mot det hela sommaren för när jag var på Mudriver ranch i somras så skulle de försöka ordna något på höstkanten eftersom L.N inte kunde komma upp då det var planerat. Det som jag tycker är trist är att folk talar om att det skulle vara SÅ kul att prova på med kossor med sin häst nu fanns chansen. Samma gäller när klubbar försöker arrangera clinics bokar tränare efter önskemål som klubben får boka av pga att folk inte kommer när det väl gäller, trailrider mm.Jag vet att det kostar och att man inte kan vara med på allt men jag tycker synd om dem som lägger ner sig och försöker arrangera saker och sen måste ställa in pga att folk inte kommer.Kan få vilken eldsjäl som helst att tillslut ge upp. Nu finns det en fin anläggning uppe i Sunne med lugna kossor som är vana hästar de som driver stället har satsat ordentligt ska vi som i allafall bor i Värmland och runt omkring försöka vara rädda om dem när någon törs satsa på en "kossegård" bla. Hur ser det ut i övriga Sverige? För klubbar och privata personer är det ofta så att det finns ett STORT INTRESSE tills det verkligen gäller och så backar folk ur pga det ena och det andra.
Nu har jag gnällt färdigt. goa häls;)

Nu gör vi ett nytt försök den 7 okt men det blir med Stubbe denna gången.
Blir ju lite mera fart för det blir både cutting och workingcowhorse ;).

:bump: gnäller man om något så slår det snabbt tillbaka på en?
det blir lite överkurs för mig och min tant :crazy:vi är inte riktigt i kondition för cutting mm:o men kommer gärna upp och kollar utan häst om man får?:D

Och Skogsråa jag har lämnat ett förslag till WWR som ni får diskutera[/QUOTE]
Ha nu har min nyfikenhet stillats:idea:
Tack Mud för en kul dag på er ranch:bow:
Snodde ungarnas ponny för att kolla vad hon tyckte om kossor och de funka ju bra fast hon aldrig har varit i en kossehage förut så till våren så finns det två hästar(eller rättare sagt en häst och en ponny) att rida på när man ska leka med grannens kvigor http://www.pixbox.se/alb598506
Hoppas kvällen var lika angenäm som dagen var för oss:devil::rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka