SKOGSRÅA
Trådstartare
Sitter just nu och är lite sur.Skulle ha varit till Sunne under helgen på kosse-träning men pga av förfå deltagare så blev det inställt,mycket tråkigt eftersom jag hade sett fram i mot det hela sommaren för när jag var på Mudriver ranch i somras så skulle de försöka ordna något på höstkanten eftersom L.N inte kunde komma upp då det var planerat. Det som jag tycker är trist är att folk talar om att det skulle vara SÅ kul att prova på med kossor med sin häst nu fanns chansen. Samma gäller när klubbar försöker arrangera clinics bokar tränare efter önskemål som klubben får boka av pga att folk inte kommer när det väl gäller, trailrider mm.Jag vet att det kostar och att man inte kan vara med på allt men jag tycker synd om dem som lägger ner sig och försöker arrangera saker och sen måste ställa in pga att folk inte kommer.Kan få vilken eldsjäl som helst att tillslut ge upp. Nu finns det en fin anläggning uppe i Sunne med lugna kossor som är vana hästar de som driver stället har satsat ordentligt ska vi som i allafall bor i Värmland och runt omkring försöka vara rädda om dem när någon törs satsa på en "kossegård" bla. Hur ser det ut i övriga Sverige? För klubbar och privata personer är det ofta så att det finns ett STORT INTRESSE tills det verkligen gäller och så backar folk ur pga det ena och det andra.
Nu har jag gnällt färdigt. goa häls
Nu har jag gnällt färdigt. goa häls