Instængd, hur længe klarar dom sig?

Skjøldur

Trådstartare
Såfin råkade bli instæng på vinden 3 1/2 dygn. Jag har øppet från bakre hallen och upp till min stora kallvind før det mesta. Hon tycker det ær kul att vara dær ibland. En dag då jag snart skulle åka ivæg och jobba så syndes hon inte till. Jag øppnade bakdørren och ropade, ingen katt. Brått, brått, bussen kommer.... Ringde till hyresværden dagen dærpå och sa att: Om du inte ser katten så var snæll och gå in och stæll dørren till
bakre hallen på glænt.
Då jag æntligen kom hem så var den dær dørren stængd och hon stod
bak den och skrek... Hon var lycklig øver att få friheten tillbaks och
tog två tuggor mat, kilade sedan ut och in hela resten av dagen.
Hyresværden sa att han gått upp på vinden och letat men inte sett
till katten... Undra på det, hon ær rædd før fræmmande då inte jag ær
med. Hon litar blint på mig, ær jag hemma så vaktar jag!
Tre och en halv dags totalfasta har inte skadat henne ett dugg.
Hur længe klarar katter utan mat och vatten, om de som min, ær i fin
form innan? Min pappa berættade om en kattkrake som varit instæng
under en husgrund tre veckor, men dær kanske fanns møss...
Jag vet med sækerhet att en katt suttit instæng i en bil en hel vecka
mitt på varma sommaren och klarat det utan framtida men.

Sv: Instængd, hur længe klarar dom sig?

Min gamla katt har varit borta en vecka 2 olika ggr då hon varit inständ i ett garage och förråd. Vet inte om hon kanske fått i sej mat (möss??) där men som tur va så klarade hon sej utan större besvär och det var skönt!!

Utan mat kan de ju klara sig ett tag men kan få magkatarr efteråt. Men utan vatten går inte. Ifall de kan fånga möss får de i sig ganska mycket vätska och tror de klarar sig länge utan att dricka extra. Kanske finns det möss på vinden eller något annat att äta, eftersom hon tog bara två tuggor mat.

Är förvånad över att kissen som satt instängd i bilen klarade så länge som en vecka? Tror inte en människa skulle gjort det och ett barn kan ju dö på bara några timmar om det är varmt i bilen.

Hugaligen, skönt att din kisse kom fram när du ropade! Förstår du är lättad och hoppas den är smart nog inte göra om det. ;)

Min katt blev instängd i en hummertina (han är inte speciellt smart:) ) Min granne hittade honom när han varit borta i ca en vecka.. Han klarade sej fint, åt och drack såklart mycket när han kom hem.

Jag har lyckats stänga in en av stallkatterna i transporten:angel: Han satt där inne i fyra dagar. Vi hade vårat hö i transporten för ingen hade tid att bära in det. Jag bar in hö balar för fyra dagar och sen stängde jag dörren utan en tanke på att det kunde vara en katt där:o Han överlevde i alla fall;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka