Inställda lektioner efter felparkerade bilar

Sv: Inställda lektioner efter felparkerade bilar

Jag hoppas hockeyarrangören får en saftig nota för de missade inkomsterna det innebar för ridskolan...
 
Sv: Inställda lektioner efter felparkerade bilar

Varför ringde man inte trafikpolisen?:devil:

Sä här säger polisen enligt Värmlands folkblad :D

"På polisen säger lördagens vakthavande befäl, Mats Persson, att man känner till att trafiksituationen var besvärlig.

– Det var folk som körde mot färdriktningen och på cykelbanor och annat. Vi har talat med de ansvariga arrangörerna som har lovat att försöka få det att fungera bättre.

Mats Persson tror att problemet är att ett arrangemang som Disney on Ice drar en publik som inte vet hur parkeringarna vid ishallen fungerar, som den ordinarie hockeypubliken gör.

– Vi fick också önskemål om att bötfälla de som parkerat fel, men vi ansåg att om det är barnfamiljer som åkt långt och är tidspressade så vore det lite väl hårt om de skulle få parkeringsböter också, tycker Mats Persson."

http://www.vf.se/nyheter/karlstad/ridklubb-instangd-av-disney-publik
 
Sv: Inställda lektioner efter felparkerade bilar

Sä här säger polisen enligt Värmlands folkblad :D

"På polisen säger lördagens vakthavande befäl, Mats Persson, att man känner till att trafiksituationen var besvärlig.

– Det var folk som körde mot färdriktningen och på cykelbanor och annat. Vi har talat med de ansvariga arrangörerna som har lovat att försöka få det att fungera bättre.

Mats Persson tror att problemet är att ett arrangemang som Disney on Ice drar en publik som inte vet hur parkeringarna vid ishallen fungerar, som den ordinarie hockeypubliken gör.

– Vi fick också önskemål om att bötfälla de som parkerat fel, men vi ansåg att om det är barnfamiljer som åkt långt och är tidspressade så vore det lite väl hårt om de skulle få parkeringsböter också, tycker Mats Persson."

http://www.vf.se/nyheter/karlstad/ridklubb-instangd-av-disney-publik

Varför ska man som barnfamilj särbehandlas för man åkt långt? :confused:
 
Sv: Inställda lektioner efter felparkerade bilar

Varför ska man som barnfamilj särbehandlas för man åkt långt? :confused:

Visserligen lite tokigt, men jag tycker det låter mer som att ishallen brustit i sitt arrangemang där de uppenbarligen skulle ha behövt dels märka ut platser och dels ha folk som dirrigerar vid parkeringen
 
Sv: Inställda lektioner efter felparkerade bilar

Visserligen lite tokigt, men jag tycker det låter mer som att ishallen brustit i sitt arrangemang där de uppenbarligen skulle ha behövt dels märka ut platser och dels ha folk som dirrigerar vid parkeringen

Du har säkert rätt, jag reagerade på att de slapp böter p.g.a de var barnfamiljer - och det lät som om skulle det vara vanliga random människor (icke barnfamiljer) så skulle det bli böter.

Hoppas ishallsarragören står sitt kast och erbjuder ridklubben någon form av ersättning .. de som fick sina lektioner inställda kommer ju få rida igen när det går = extra arbete för hästarna under de dagarna..
 
Sv: Inställda lektioner efter felparkerade bilar

Det är alltid fullkomligt kaos här när det är hockey. Bor prec brevid arenan, och är van med stulna parkeringsplatser och idioter....
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 431
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 112
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 295
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 438
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp