Inspirationstråd Lång tygel

Sv: Inspirationstråd Lång tygel

Idag tränade jag för tränare inom långa tyglar för första gången! :love: Det var hur roligt som helst
och jag fick massor av hjälp med styrningen i hörnen som varit det största problemet, fick även till en jättetrevlig
kort samlad trav med mycket lättare stöd än innan. Ponnymärra var så nöjd efter. :love:

Nu blev det inga bilder, men det blir träning igen om två veckor! Här ska det övas. :d

Det är betydligt lättare att fuska/komma undan med halvtaskig tajming i tömkörningen när hästen är
inspänd eller tömmarna löper igenom ringarna i gjorden märkte jag helt och klart!

På tal om tränare. Finns det någon tränare i Halland eller övre delen av Skåne?

Nytt pass igår! :D
Fokus på skolorna i trav samt galoppen. Skolorna i trav blir fortfarande lite ojämna... Tanten blir lite väl lång och låg i öppnan, och slutan blir lite ojämn i böjningen... men samlingen i traven var överlag bättre än sist!
och så fick vi till en galopp med 4 galoppsprång som va jättebra! bäst hittills! tyvärr bara en, men hann iallafall klicka den, så jag hoppas hon kommer ihåg känslan till nästa pass!
Snart dags för en ny lektion tror jag... är skönt med nån som kan titta och se vad man kan göra mer.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 484
Senast: Ajda
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 596
Senast: Boj
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 927
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar