Jag följer den här testen/diskussionen med utseendefixering men vet faktiskt inte hur jag ska ställa mig till det hela. Jag jobbar med färg och form men inte på människor så utseende är i stort sett hela mitt liv. I mitt yrke jobbar jag ju med människor upplevelse av miljöer vilket är mycket baserat på utseendet på miljön i min fritid jobbar jag med utseende på andra ting. Det som är intressant när man jobbar med formgivning är ju att det oftast inte finns ett rätt utan det intressanta är varje miljö eller tings egna karaktär, den avvikelse som gör tinget till sitt eget.
För mig blir det jättekonstigt att ignorera att andra människor ser ut. Alla människor är ju vackra varför ska man ignorera det, ger det verkligen positiva effekter, finns det några bevis på det? Är tanken att man ska sluta säga att någon gör bra saker eller så också vi vill ju inte att människor ska känna sig mer eller mindre värda pga av vad de presterar eller för hur de mår? Jag är inte helt med på hur det här är tänkt att fungera helt enkelt. Är det fulare att utrycka sig via sitt utseende om det nu må vara mot idealet eller mer åt något antiideal. Jag förstår nog helt enkelt inte, för mig är "form" allt det är där jag lever och andas, men utan aspekten att det finns en rätt och en fel form, men där finns en form och den är viktig.