Inspiration *Bilder* sökes

ishmanda

Trådstartare
såhär i början känner jag att jag behöver ser alla fina western ekipage här på buke. Det är ju ett tag kvar innan tävlingssäsongen.

Både tävling och träningsbilder.

Men jag vill se många bilder.

Har tyvärr inga western bilder själv, det kommer snart.

Sv: Inspiration *Bilder* sökes

13614325.jpg

13614327.jpg

jag och min förra tävlingskamrat, men på lördag hämtar jag min nya förmåga. Bortse från det fula tygeltaget på sista bilden.. somsagt ögonblick som fastnar på bild..

/ jeanette

Mitt bidrag... ;)

Träning
13981550.jpg

13981345.jpg

Tävling:
17891041.jpg

17891044.jpg

11483259.jpg

11482156.jpg

11482341.jpg

granliten.jpg

Göran efter harvest festival -07

*kl*
Lite bilder går väll alltid att ordna :d
På lite träningstillfällen, uppvisningar och tävlingar!

Sandrè -Min D-ponny, New Forest, 17år:
http://www.blockas.se/blockas/sandre/

Chinook -Min Lilla Stora häst, u:Arab,fjording e:halvblod, 5år:
http://www.blockas.se/blockas/chinook/

Hehhe inte jag som rider Chinook på två av bilderna, men ni ser la skillnad på en tjej och kille ;)
Kramar Malin

p.s. Ni andra ser as snygga ut!! :love:

Sadeln är en Crates show deluxe, en underbar sadel på alla sätt!
Hästen är en Quarter Pleasure deluxe, en underbar häst på alla sätt!:D:rofl:

Hehe, jag har nästan likadana skor som du :p Liknande byxor med, men jeans är ju alltid jeans. har du filten under paden? Det var nåt nytt.. Brukar alltid ha tvärtom :p

jag har inga nya bilder på mig när jag rider (svårt att ta kort på sig själv :p) Här är från förrförra sommaren:
hopp hopp
vet inte vad vi pysslar med

En grej som slår mig när jag tittar på en del bilder är hur framtunga hästarna verkar.. Det ser inte bra ut alls (menar ingen här direkt, utan bilder på internet i allmänhet), men det är la så det ska vara.. Vet inte från vilken gren det är, så elda inte upp er för mycket. Peanutrollers har jag hört dem kallas :p

=)

Filten under padden har jag bara för att det är lättare att tvätta filten än padden.

Håller med. Ser ser framtungt ut och hästarna släpar benen efter sig, lyfter inte ordentligt på benen. Min allmänna upplevelse av westernridning generellt. JAG kan se helt fel och missförstå hästens form, men det är så det ser ut för mig.

Är själv lite åt det akademiska hållet, därav är en bra form för mig mycket mer på bakdelen och med ordentliga benlyft.

Jag vill gärna få det förklarat för mig om jag har fel - vilket jag troligen har - men änsålänge har ingen kunnat/velat göra det. :bow:

Ishmanda: Köp en padprotector :idea: samma material som en vojlock mycke lättare o tvätta än filten...:)

Tack för tipset =)

tvättar dock den gamla filten jag använder i tvättmaskinen. Blir dock inte så snyggi färgerna men det spelar ingen roll ;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Lady_S
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
806
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka