Insektsproblem

R

redrud

Min ena häst måste pga av skada gå ensam i sin hage i år. Tyvärr finns det då bara en hage tillgänglig för honom och i den finns det inget att klia sig på. Nu börjar det komma så mycket mygg och knott och jag tycker så otroligt synd om honom som inte kan klia sig på ngt eller ngn. Är det ngn som har något bra tips på vad man kan ställa ut i hagen som han skulle kunna klia sig på. :confused: Jag kommer nämligen inte på ngt bra.
Tacksam för bra ideér.

Sv: Insektsproblem

Det kan väl vara en fördel så han inte kliar sönder sig? I annat fall kan det ju vara schysst att ta in hästen framåt kvällen då det är som mest mygg och knott.

Sv: Insektsproblem

Hästarna kan ju klia sig själva och rulla sig, tycker inte att det är så kul när dom kliar sönder svans och man... jag tror hästen klarar sig..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: Roheryn
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: Smurfoff
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 955
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix