L
Lawendel
Behöver lite råd. Var och kollade till pållarna idag, och borstade bort knott och myggor från dom. Zorro (min ponny) hade gnäggat på mig bara han såg mig före på dagen, men han kom inte upp till grinden som han vet att han måste göra om han vill gå in (våran hage går först liksom bredvid huset, sen nerför en backe och ner bakom huset, som en halvcirkel (men en ojämn sådan )), så jag tänkte att om han ville gå in så fick han allt ta och komma upp. Men så när jag är där nere och börjar gå tillbaka, så följer Z efter mig, och jag ser till min förskräckelse att han inte går normalt! Han haltade inte, men han nästan vinglade fram, han gick jätteförsiktigt och såg ut att ha obehag när han gick. Så jag började, halvt panikslaget, känna igenom kroppen på Z, men hittade inget, men han gick fortfarande konstigt. Dock så tyckte jag att han såg bättre ut när han gått lite.
Men då kom jag och tänka på knottbetten vid skapet (igår var det ett stort sår bara) som nu dock är bättre efter att jag haft på AloeVera-salva, men som har gjort skapet varmt och svullet (och fullt med sårskorpor..). Kan det vara det som gör att han går "ömmande" (eller vad man kan kalla det)? Att det gör ont när han går? Eller tror ni att det snarare är nåt annat? Jag hittar som sagt inga andra fel på honom.
Om han blir värre ska jag såklart ringa veterinären, men jag tänkte avvakta lite först (och skriva här ).
Tacksam för svar
Men då kom jag och tänka på knottbetten vid skapet (igår var det ett stort sår bara) som nu dock är bättre efter att jag haft på AloeVera-salva, men som har gjort skapet varmt och svullet (och fullt med sårskorpor..). Kan det vara det som gör att han går "ömmande" (eller vad man kan kalla det)? Att det gör ont när han går? Eller tror ni att det snarare är nåt annat? Jag hittar som sagt inga andra fel på honom.
Om han blir värre ska jag såklart ringa veterinären, men jag tänkte avvakta lite först (och skriva här ).
Tacksam för svar