Inriktning på sadel?

Ok....det sägs vara en dressyr :confused: fick lov att fråga er då jag också tyckte det var en allround-dressyr.

Pris då? Vad skulle ni ta för en sån?

Det är en Frank Baines Excel ca 3 år gammal. Det är inristat under på kåpan "N 17" (eller om det var M??) det borde vara 17" och normal bomvidd va? När jag mätte med tumstock fick jag det till 16,5", fast jag är rätt dålig på såna sadlar också :D

Fler bilder:
Andra sidan
Stropparna

Skulle vilja se den dressyrgjord som passar till den sadeln... Priset tycker jag avgörs mycket på hur den är att rida i, hur skicket är på den (tycker den ser fin ut) och hur mycket den kostade ny. Runt 4000 kanske??
:rofl:
//Malin

Kolla väldigt noga att sadeln/bomen är rak.
och att den inte är av.
Be gärna någon sadelmakare titta på den.

Sadelmakare har kollat den och bommen är då inte av. Fast man kanske skulle låta henne kolla den en gång till om den är rak och stoppning ok först? Bör nog göras...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
789
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
625
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30