Inridningssadel

Sv: Inridningssadel

Just nu har jag Börjes billigaste märkeslösa sadel. Den fungerar alldeles utmärkt :) Beställde med X-travidbom och den ligger klockrent på min pålle.

Kommande är dock en Wintec Cair 500 el. liknande.

Crow rids in i en bomlös spansk sadel. Hjärnsläpp på vad den heter just nu men det finns väl bara en. x) (och de lux modellen på den förståss)

Crow rids in i en bomlös spansk sadel. Hjärnsläpp på vad den heter just nu men det finns väl bara en. x) (och de lux modellen på den förståss)

Möjligen Espaniola?

Vet inte vad jag kommer rida in min i ännu. Har för närvarande bara en sadel, en skolsadel, Epona. Vet inte om den passar att rida in pållen i, det beror på hur han tänkt sköta sig kanske;).

Annars får det väl bli en billigare syntetsadel av hoppmodell, kanske.

hade till att börja med en uråldrig Hubertus allroundsadel vid sadelvänjning och när jag satt upp första gångerna. låg uruselt men funkade till det, den är vi inget rädd om.

redan efter några gånger böt jag till hans sadel, en wintec close contact hopp. passar bra på honom !
tänker inte investera i en dyr sadel innan han har växt klart.

Wintec close contact. den är lätt, smidig, slagtålig och ligger bra på de flesta!
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/626

Kommer nog dock rida in grabben med min wintec isabell werth istället :angel:. Älskar den sadeln otroligt mycket, men min andra häst kan inte ha den.. men jag vill inte sälja den, i hopp/tron om att lillgrabben kommer att kunna ha den.

Star trekk espaniola tror jag de heter..så vill jag vet finns det bara den varianten som är bomlös. :3

Ja, än så länge är det väl bara den som är bomlös. Eponan är det läderbom i .

På nuvarande unghästar är det wintec olika sorter:)
En dressyr(gammal) och en allround ny:D

En som passar bra på hästen!:cool:

Jag kan förstå att man kanske inte måttbeställer det dyraste man kan hitta när man vet att den ändå förmodligen inte passar om 2 månader, men jag tycker man ska prova ut lika noga för det. Inte bara köpa det billigaste man hittar. Fast har man tur kanske det billigaste ligger bäst:) svammel svammel och onödigt svar i den häsr tråden känner jag:)

Off topic, men det kommer att komma en ny bomlös skolsadel. :D
Snart om ett tag.. :angel:

Jag red in min i den sadel jag har idag.. Griffin dressyr där går de att byta koppargärn i.Hon hade Vid när hon reds in nu har hon gått upp till x-vid=)

Min nuvarande är inriden i en Stübben hoppsadel:love:...

Min vanliga sadel, en Prestige Marco Polo. :love:
Har, *peppar peppar*, passat bra på alla hästar, och är rena drömmen att rida i

Har en Hubertus allround, om stoppad från förra hästen och visade sig ligga perfekt!
I början var det "inridningssadeln" en Stübben hopp.

En så rigid sadel som möjligt, varför en bomlös eller dressyr går fetbort. Den ska vara en så oflexibel sadel som möjligt, så att så lite som möjligt rör sig under ryttare.

En gammal hederlig Stübben kan fungera.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
  • Omröstning Omröstning
Träning Vid träning enskilt, hur föredrar ni att ha framridningen?
Svar
10
· Visningar
1 725
Senast: Piaff
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
799
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama