Isabelle L
Trådstartare
Sv: Inridningar 2009!! =)
Jag känner igen det där. Jag tror inte att min häst har haft så mycket repekt för sina förra ägare. Men det går fort framåt bara man tar tag i problemet och gör det på ett sådant sätt så att dom hinner med och förstår.
Va roligt att du har så duktiga människor i ditt stall!! Ska du träna för dom sen oxå??
jo, alltså hästen är ganska tuff i huvudet... och var NH när jag köpte henne, jag har aldrig varit i kontakt med NH innan och började läsa lite om det, men det är ju svårt att lära från böcker hon gjorde vad jag ville när jag flytta henne båkåt och sidan osv men hon gjorde det inte snabbt och direkt jag fick "knuffa" lite på henne, detta visade på dålig respekt. hade dessutom lite problem med att leda när hon var uppspelt och så. jag trodde ju att om hästen flyttar så var det bra, sen att hon visade på andra sätt att hon hade egna åsikter märkte inte riktigt jag.
de nya stallägarna är toppen, de är mycket kunnuga inom western och har flera hästar själva, även unghästar och är mycket aktiva med utbildning osv i klubben. de visade mig lite basic groundwork, vilket börjar ge bra resultat med hästen redan nu.
hon blir bättre för varje dag. om bara marken kunde sluta vara istäckt hade vi kunnat göra mera.
Jag känner igen det där. Jag tror inte att min häst har haft så mycket repekt för sina förra ägare. Men det går fort framåt bara man tar tag i problemet och gör det på ett sådant sätt så att dom hinner med och förstår.
Va roligt att du har så duktiga människor i ditt stall!! Ska du träna för dom sen oxå??