Det var idéer värt att fundera på.
Bra idéer och lådvarianten för veden gillade jag skarpt!
Jag kan ju ta ut hela härligheten på en pirra och fylla den, i stället för att fylla tygkassar. Det köper jag rakt av!
Det är svårt att hitta saker gratis här. Ibland kan man ha tur, men det är inte som i närheten av en storstad där folk kastar saker efter en. Men billigt kan man ju hitta förstås.
Jag har i dagsläget bara en gästsäng framme inne och det är den på kontoret. Sen har jag en våningssäng inne i lillstugan också, så det blir bara totalt 3 extra platser som står framme.
Jag får tänka på saken. Rummet som jag kallar för gästrum är väldigt mörkt i dagsläget. Det behövs en annan taklampa där. Den som sitter där nu följde med husköpet och den ger ett svagt gult sken. Väggarna är mörka och fönstret är åt väster där ljuset inte kommer in förrän på eftermiddagen. Lampan kan jag förstås byta ut men resten kan jag inte göra något åt på länge. Sen är det det rummet där bullret från luftvärmepumpen hörs bäst. Ganska vidrigt faktiskt. Den sitter på nedre plan men ljudet fortplantar sig till det rummet. Så jag är rätt osäker på om jag vill tillbringa mina arbetsdagar i det rummet.
Jag valde det östra rummet som sovrum för att ljuset kommer in där på morgonen och jag tänker att det ska hjälpa mig att komma upp på morgonen. Sen är tapeten ljusare och trevligare än i andra rummet.
Just ja, om jag sitter på övervåningen och jobbar kommer jag inte kunna elda i spisen dagtid utan att behöva springa upp och ner hela tiden. F-n, tänkte inte på det. Man behöver fylla ved ungefär en gång i halvtimmen.